Svidjelo se to nama ili ne, odabir naše odjeće i način na koji je nosimo govori mnogo o nama kao osobama. Nije pitanje mode i trendova, već koje se poruke, svjesno ili nesvjesno, šalju modnim odabirima, baš kao što korice knjiga svojim naslovnicama mogu puno toga otkriti čitatelju.
Dizajnerica Kristina Burja pokrenula je projekt [O]djela koji propitkuje koliko je važan prvi dojam i jesu li lijepe korice knjiga postale presudne za prvi kontakt s čitateljem. Projektom se povezala zajedno sa spisateljicama Andreom Andrassy, Ružicom Aščić, Eminom Pršić, Koranom Serdarević i Majom Šimlešom koje su nosile njezina prepoznatljiva odijela u atmosferi knjižare Fraktura gdje su spisateljice pozirale kao modeli, ali i razgovarale o stvaralaštvu i dizajnu.
"Jako mi je drago što su zbog projekta (O)djelo, u interijeru knjižare Fraktura, nastale predivne fotografije uspješnih spisateljica u Krie odijelima, koje svojim djelima oblikuju našu svakodnevicu, pobuđuju našu maštu. Upravo sve to i ja radim kreirajući odjeću koja izaziva reakciju žena diljem svijeta. Ime projekta (O)djela nastalo je igrom riječi, a progovaramo o bitnosti onoga što poručujemo kroz djela, ali i odijela koja su ekstenzija osobnosti.", objasnila je dizajnerica Kristina Burja koja priprema i novu kolekciju.
Treba li zaista suditi knjigu po koricama pitala se i spisateljica Ružica Aščić koja je nedavno objavila novo djelo naslova Košnica: "Nakon sadržaja knjige, korice su prva sljedeća najvažnija stvar. U vrijeme kad tržištem cirkulira nevjerojatan broj naslova, knjiga čitatelju mora biti dopadljiva vizualno. Nažalost, u Hrvatskoj je svega nekoliko nakladnika koji obraćaju pažnju na dizajn knjiga koje izdaju. Izrada knjige je skupa, tiraže su neznatne, a zbog svega toga dizajn pati. S druge strane, nebriga za vizualni identitet može biti kontraproduktivna, jer potencijalni kupac neće u ruke uzeti knjigu koja ne izgleda privlačno. Privući će mu pozornost nešto drugo što izgleda lijepo", kaže.
Andrea Andrassy napravila je presedan kada je u pitanju osmišljavanje naslovnice za njezinu drugu knjigu #Prekid pa je uz korice knjige pripremila i dva seta lažnih korica s naslovima koji zvuče "pametno", jer je od muškaraca često znala čuti da knjiga izgleda "girly". "Čitatelji većinom i dalje čitaju moju knjigu bez skrivanja korica, ali drago mi je da sam im dala i drugu opciju koja djeluje 'pametnije', a uz to je i zabavna.", kazala je Andrea.
U razgovoru se nije moglo zaobići pitanje izolacije i važnosti čitanja knjiga, a priznata spisateljica Korana Serdarović koja već deset godina radi na promociji čitanja kroz različite prakse zaključila je: "Svjesna sam da mnogi mogu svoju ljudskost pronaći i u drugim oblicima umjetnosti, i znam da je puno više ljudi vrijeme u izolaciji kratilo serijama i filmovima, nego knjigama. Međutim, uvjerena sam da upravo obnovljena sposobnost dubinskog čitanja čovjeka može naučiti kako razmišljati o onome što se oko nas zaista događa. Za čitanje je, osim toga, oduvijek bila potrebna izolacija", smatra.
"Prava umjetnost ostaje vjerna dubini, a pravi ljubitelji umjetnosti će i u ovom užurbanom svijetu naći vrijeme za konzumiranje onoga što vole", zaključila je autorica slikovnica Maja Šimleša.
Projekt (O)djelo bio je zamišljen kao niz događanja koja su zbog mjera stožera odgođena, ali u knjižari Fraktura, održano je snimanje gdje su spisateljice bile u ulozi modela, a za njihov izgled bio je zadužen glam tim - vizažistica Iva Čuljak i GT salon, dok je iza aparata bila fotografkinja Jelena Balić.