Puljanka Ana-Lea Janžić manekensku je karijeru započela s 13 godina, a do danas je prošla sve velike domaće i svjetske tjedne mode i snimala kampanje. Sve je krenulo na njezinu inicijativu.
"Mailom sam se javila Tihani Harapin Zalepugin iz agencije Talia i ubrzo smo dogovorile sastanak u Zagrebu. prvi casting sam imala s 14 godina za tada najvažniji modni događaj u Hrvatskoj, Cro A Porter. Sjećam se i dan danas treme pred Viktorom Dragom", kaže Ana-Lea. Danas 24-godišnjakinja iza sebe ima snimljene kampanje i revije za mnoge domaće i strane dizajnere. Radila je u Milanu, Parizu, Dubaiju i Londonu, gdje joj je bio i prvi veliki angažman.
"Tamo sam odradila prva snimanja, inozemne kampanje i upoznala se sa stvarnim modelingom. Izdvojila bih kampanju za Haizhen Wanga, koja mi je tada puno značila u smislu senzibiliteta za modu i daljnjeg razvoja kao modela. Snimanje reklame za George Osborn parfem za televizijski kanal Channel 4 mi je bilo predivno iskustvo, ali i izazov jer sam redatelje morala ostaviti u uvjerenju da uzimam satove glume", kaže Ana-Lea. U britanskoj je prijestolnici nosila i zatvorene revije za članove kraljevske obitelji.
"Jedan od mojih prvih angažmana u Londonu koji su mi se urezali u sjećanje je modna revija Lindke Cierach Design, inače omiljene dizajnerice kraljevske obitelji. Revija se odvijala u sklopu dobrotvorne akcije za djecu u izuzetnom ambijentu uz prisustvo engleske aristokracije. I sama sam se osjećala počašćenom sudjelovanjem na takvom događanju, kao i njihovim odnosom prema modelima. Casting se odvijao u ateljeu dizajnerice te sam izabrana među mnoštvom djevojaka iz cijelog svijeta", kaže manekenka.
Jedan od najdražih i najzanimljivijih angažmana joj je i ona s kućom Alexander McQueen prošle godine, kad je cijela kolekcija pletenine skrojena prema njezinom tijelu i predstavljena na Tjednu mode u Parizu.
"Prije dvije godine u Milanu sam direct bookingom dobila angažman kao fitting model Alexandra McQueena za kolekciju koja je bila prikazana u Parizu naredne sezone. Tada sam se po prvi put susrela s ugovorom o tajnosti koji je obuhvaćao zabranu fotografiranja, prenošenja informacija i saznanja do kojih sam tamo došla, kao što je tehnologija izrade i slično. Zaista je poseban osjećaj vidjeti kolekciju prije svih, a posebno kada je modelirana prema vašim mjerama", kaže. Prije dvije godine u Hrvatskoj je proglašena modelom godine.
"Drago mi je zbog te nagrade jer je to na neki način priznanje za trud i uspjeh. Posebno mi je drago što je to priznanje došlo od ljudi koje posebno cijenim. Naravno da je to priznanje bitno za inozemnu karijeru i vjerujem da će se tržišta ponovno otvoriti i da će modna industrija profunkcionirati nakon epidemije. Jedva čekam nove izazove", priznaje.
A ova studentica marketinga nedavno je s mamom krenula u poslovni pothvat. Naime, bavi se dizajnom, koji uz proizvode drugih dizajnera nudi u svom concept storeu u Puli.
"Vrlo sam involvirana u modu na način da i sama dizajniram u okviru brenda Laardesign te sam pokrenula concept store Laar & Co. u Puli. Radeći više sezona u Milanu i Parizu, naučila sam kroz posao modela upijati znanja i učiti od drugih. To mi je puno pomoglo kod otvaranja concept storea u pogledu izbora dizajnera i samoga koncepta. Sretna sam što još imam prostora za učenje i osjećam da se studij marketinga i moda mogu uspješno nadopunjavati", kaže Ana-Lea.
Što se tiče osobnog stila, uvijek se vodi premisom da je manje više.
"Volim čiste linije i često me se može vidjeti u crnim outfitima. Izuzetno sam 'slaba' na naočale i torbice. Kao vlasnica concept storea Laar & Co. imam privilegiju surađivati s najvećim domaćim dizajnerima te često nosim upravo hrvatski dizajn. Jako mi je teško izdvojiti samo jednoga jer svoj stil opisujem kao miks minimalizma i streetstylea uz poneki dizajnerski high fashion komad, kao što su naočale, cipele, torbice...", kaže manekenka. Njezi lica pridaje veliku važnost svaki dan.
"Preferiram kozmetiku koja je nježna prema koži, bez jakih parfema i, naravno, koja nije testirana na životinjama. Dan počinjem sa Skintegra Amphibian gelom za umivanje, Skintegra Superba C serumom, Skintegra Tria Light kremom i Nikel kremom oko očiju. Moja svakodnevna beauty rutina se sastoji od Estée Lauder Double Wear pudera, Chanel Joués Contraste rumenila, MaxFactor 2000 Calorie maskare i sjajila za usne Dior Addict Lip Maximizer. Za večernji izlazak volim podići svaku kombinaciju s crvenim ružem. Trenutno mi je Kikov Smart Fusion Lipstick jedan od dražih", otkriva.
Kao iskusna manekenka s više od 10 godina u poslu, zanima nas što Ana-Lea misli da je zapravo potrebno za uspjeh u tom poslu.
"Rekla bih da su za uspjeh u manekenstvu na prvom mjestu velika želja i upornost, kao i onaj 'X faktor', ali i malo sreće. Naravno, izgled je ono prvo što će zamijetiti svaki agent, zatim vašu energiju i fokusiranost na uspjeh. Vrlo je važno odabrati agenta i agenciju koji će prepoznati vaše kvalitete i znati ih kvalitetno usmjeriti", kaže.
Upravo je izgled ono što vuče najviše negativnih stereotipa i predrasuda kad pričamo o modelingu. Priče o tome da sve manekenke imaju poremećaje u prehrani i da se izgladnjuju su posvuda. Naravno da su neke i istinite, no Ana-Lea uvjerava kako se ona s time osobno nije suočila.
"Svima nam je jasno da model mora imati određene predispozicije za taj posao, a to su visina i mjere - uz ostale faktore za uspjeh. Neke djevojke, vjerujem, nisu prirodno mršave te im je teško održavati određene mjere. Mislim da je pretjerano govoriti o izgladnjivanju jer dobrim balansom vježbanja i prehrane može se postići željeni rezultat. To je česta predrasuda, da modeli ništa ne jedu. Osobno, nikad nisam gladovala radi 'centimetara'. Uvrstila sam si u prehranu puno povrća i voća, a smanjila unos šećera, kruha itd. Budući da sam bila sportašica, trenirala sam odbojku, navikla sam na tjelesnu aktivnost i vježbanje. Jedini komentar da sam mršava doživjela sam od svog trenera odbojke, i to u vremenu balansiranja između odbojke i modelinga", kaže Puljanka. Tu su i još neke predrasude s kojima se suočila, a koje se tiču posla kojim se bavi.
"Mislim da predrasude o modelima proizlaze najčešće iz krive percepcije modelinga, a time i modela. Ta slika koja je u javnosti, ponekad i zbog senzacionalizma, razlikuje se od stvarnog modelinga koji je ozbiljan posao, pun odricanja, putovanja i konstantnog rada na sebi, fizički i mentalno. Ako bih se i susrela s osobama koje bi krenule s pitanjima i predrasudama, svojim stavom i iskustvom pokušala bi ih razuvjeriti", objašnjava.
Za nju je manekenstvo puno više od tih predrasuda koje neki ljudi imaju.
"Modeling me na neki način pripremio na život poslije njega. Odlazeći na castinge u Milanu, Londonu i drugim metropolama shvatila sam da ponekad nije dovoljno samo nešto željeti, nego i naći put do ostvarenja cilja. Pripremiti se, biti uporan, sutra biti bolji i nikada ne odustati", zaključuje Ana-Lea.