GG BUSINESS TALK

Stručnjakinja o turizmu: ‘Stvari će se vrlo brzo vratiti, ali nikad neće biti kao prije‘

22. travanj 2020.
FOTOGRAFIJE: Danijel Soldo, Matija Djanešić, Vladimir Dugandžić/CROPIX

Jedna od najuspješnijih žena hrvatskog turizma podijelila je s nama razmišljanja o sezoni 2020., ali i budućnosti turizma te poručila: "Dobar djelatnik je najveće blago za svaku kompaniju, moramo ih čuvati!" 

Katarina Hauptfeld osnivačica je i vlasnica agencije Katarina Line iz Opatije. Već više od 45 godina bavi se turizmom, a njezina je agencija jedna od tri najuspješnije u Hrvatskoj. Bavi se organizacijom boravka stranih turista na Jadranu, a najpoznatiji su po luksuznom smještaju i turama na kopnu.  Ovu 2020. godinu dočekali su s flotom od 60 brodova u 6 kategorija i s više od 50 zaposlenih, koji se podjednako bave krstarenjima na Jadranu, smještajem i turama na kopnu, odnosno dovode preko 130.000 stranih gostiju u Hrvatsku godišnje. 

image
Katarina Hauptfeld jedna je od najuspješnijih i najmoćnijih žena hrvatskog turizma

Nakon gostovanja u emisiji "Poduzetnički mindset" na N1 televiziji, napisala nam je svoje viđenje budućnosti turizma na Jadranu te način na koji se Katarina line nosi s krizom i vjerojatno nepostojećom sezonom 2020. godine.

Budućnost našeg poslovanja u ovom trenutku je vrlo teško opisati. Naime, mi sada samo radimo na storniranju rezervacija u hotelima na kopnu i na moru te na našim brodovima. Nažalost, vrlo malo ljudi prihvaća nas prijedlog prebacivanja rezervacije za kasnije termine ili za 2021. jer ne znaju što ih čeka. Na našim deluxe brodovima je uglavnom bogatija, ali i starija klijentela, najviše iz Australije i Novog Zelanda kao i iz Sjedinjenih Američkih Država gdje je tek sada počela bitka s Covidom 19 i oni neće moći putovati. Nešto rezervacija mlađe klijentele nije stornirano za sada, ali pitanje je dana kada će se i to dogoditi.

Ova neizvjesnost je kod svih prisutna, ne samo strah za zdravlje, već i za egzistenciju jer ljudi gube radna mjesta i jednostavno ih putovanja trenutno ne interesiraju. Čim ovo stane ili se pronađe lijek, stvari će se brzo vratiti, ali nikada više neće biti kao prije korone.

Mi ćemo koristiti ovo vrijeme za bolje upoznavanje i rukovanje našim novim kompjuterskim programom, obradom raznih materijala za nove programe, ponudama i sličnim stvarima za koje nismo imali ranije dovoljno vremena, a koje će biti važne za nove izazove koji nas čekaju. 

---

image
Svi računaju na domaće turiste, ali i to je upitno ove godine
---

Isto tako, tražimo da naši djelatnici budu kreativni i pokušaju pronaći neke novosti u poslovanju koje bi nam bile od koristi u turizmu ili čak nešto i van toga. Nastojimo biti što aktivniji na društvenim mrežama, kako bismo ostali u kontaktu s našim putnicima i stranim partnerima iz razloga što putničke agencije širom svijeta svakodnevno prestaju s poslovanjem. Sigurna sam da ćemo svi zajedno doći do nekih zajedničkih ideja i rješenja, ali za sada smo svi malo preopterećeni virusom.

O turizmu generalno trenutno nema smisla raspravljati jer je potpuno stao i pitanje je kada će se uopće pokrenuti. Naravno da je spas u domaćem turizmu, ali kako je puno ljudi završilo na burzi, a drugi su dobili manje plaće, uzaludno je očekivati neke veće brojke iz tog područja. Susjedne zemlje poput Slovenije, ali i Austrije i Njemačke mogle bi spasiti regiju Kvarner zbog blizine, dok će jug zbog avionskih linija možda krenuti nešto kasnije. Sve to pod pretpostavkom da smo svi "korona free".

Zemlje poput Češke i Slovačke bi nam mogle prve krenuti, ali i tu se ne smijemo previše nadati jer će sve zemlje tražiti da se forsira domaći turizam. Treba biti spreman na nacionalnom nivou, a naravno, i svim ostalima, da čim nam uvjeti dozvole povrat turista krenemo s ogromnom i snažnom propagandom, kampanjom na većim europskim tržištima, a kasnije i šire. Naravno, važno je i zadržati radnu snagu jer je dobar djelatnik najveće blago za svaku  kompaniju.