Ciklus posvećen Paulu Verhoevenu nastavlja se u zagrebačkoj Kinoteci "RoboCopom", distopijskom pričom o policajcu-kiborgu koji će svojim čeličnim oklopom pokušati stati na kraj valu zločina koji potresa Detroit. Bešavno spajajući visokobudžetni žanrovski film sa subverzivnim motivima, "RoboCop" funkcionira i kao eskapistička zabava, i kao bespoštedna kritika SAD-a za vrijeme Reaganove administracije, a njegov veliki uspjeh učinio ga je kamenom temeljcem Verhoevenove američke karijere.
Uz "RoboCopa" prikazuje se "Meso i krv", uzbudljiv pustolovni povijesni spektakl o skupni srednjovjekovnih plaćenika koji otimaju zaručnicu sina aristokrata koji ih je izdao. Kritika je hvalila uvjerljivost rekonstrukcije srednjovjekovnog pogleda na svijet, koji je Verhoeven napučio za svoj opus karakterističnim impulzivnim likovima, muškarcima u krizi i snalažljivim ženama, kao i religijskom simbolikom.
Kristovski motivi mučeništva, smrti i uskrsnuća provlače se čitavim Verhoevenovim opusom, a navodno već godinama priprema projekt o Isusu Kristu kao povijesnoj ličnosti. Tjedan se zaključuje "Evanđeljem po Mateju", klasiku šezdesetih u kojem je Piera Paola Pasolinija doslovnu ekranizaciju biblijske priče prikazao kroz neorealističku estetiku. Rezultat je jedan od najboljih filmova vjerske tematike svih vremena, koji su jednako cijenili i katolička i svjetovna kritika.
Program "Vizije: Iz Kratke baze 25 FPS-a" posvećen je autorima i djelima koji su istraživanjem mogućnosti filmskog jezika ponudili novu perspektivu onoga što sedma umjetnost može biti. Njihovo svibanjsko izdanje okuplja tri barda filmske avangarde, a sastoji se od naslova koji istražuju koncept tijela – filmskog, društvenog i privatnog. Otvara ga Arnold Schwarzenegger – "Umjetnost bodybuildinga" Babeth M. VanLoo, gdje snimka razgovora s mlađahnim Arniejem prerasta u esej o klasičnim idealima ljepote te odnosu tijela i uma. Program nastavlja "Političko tijelo" (Bog topi loše meso), intrigantni esej veteranke američke avangarde Betzy Bromberg o tijelu kao bojnom polju na kojem se sukobljavaju privatno i političko. Program zaključuje avangardni klasik "Prozor, voda, beba", pokret Stana Brakhagea, intimistička poema o rođenju vlastitog djeteta.
Na repertoar stiže "Zvuk metala", hvaljeni dugometražni igrani prvijenac Dariusa Mardera o bubnjaru koji gubi sluh i pridružuje se zajednici nečujućih. Zahvaljujući kreativnom načinu na koji je pristupio temi gubitka sluha te dojmljivim nastupu britanskog glumca i repera Riza Ahmeda u glavnoj ulozi, 'Zvuk metala' postao je miljenik publike i kritike, a nagrađen je i Oscarima za montažu i oblikovanje zvuka.
Među Novitetima i dalje se prikazuje nostalgična drama o ljubavi i odrastanju "Ljeto ’85." francuskog redatelja Françoisa Ozona, intrigantan dokumentarni film 'Izbačeni' Fredrika Gerttena, izvrsna humorna drama Još jedna runda Thomasa Vinterberga te Oscarom nagrađeni film ceste "Zemlja nomada" Chloé Zhao.
Sljedeće subote stiže "Ainbo", priča o djevojčici iz naslova koja odluči spasiti svoje selo u amazonskoj prašumi od pohlepe i sječe stabala. Spajajući peruansku mitologiju i ekološki angažman, "Ainbo" je uzbudljiva animirana pustolovina koja će zaintrigirati maštu naših mladih gledatelja.
Praktične informacije
Filmove iz ciklusa 'Paul Verhoeven: Bez inhibicija' pogledajte uz Filmski pokaz, nove rute do vašeg starog mjesta u kinu! Više o svemu saznajte ovdje.
Sukladno važećim protuepidemiološkim mjerama, broj posjetitelja u kinu dodatno je smanjen, stoga vas pozivamo da svoje ulaznice osigurate na vrijeme. O mjerama koje smo poduzeli kako bismo posjetiteljima i zaposlenicima omogućili što sigurnije uživanje u programima kina Kinoteka pročitajte ovdje.
Ulaznice je moguće kupiti online na www.ulaznice.hr, www.kinokinoteka.hr ili svakodnevno u radno vrijeme blagajne kina.
Više informacija potražite na službenoj stranici kina Kinoteka: www.kinokinoteka.hr