Dugo su nas pokušali uvjeriti da je mjesečnica neka plava tekućina, odnosno tako su je prikazivali u reklamama. Vremena se mijenjaju pa je i ta praksa uglavnom zaboravljena, no stigma oko mjesečnog ciklusa još uvijek postoji. Rijetko kada reći ćemo "menstruacija", dakle pravo ime toga što nam se događa svakog mjeseca, ako imamo sreće da smo zdrave i ako smo u tom periodu života.
Reći ćemo "oni dani u mjesecu", "stvari" i slične kreativne izgovore. Neće nam biti ugodno kupovati tampone, uloške ili menstrualne čašice niti pričati o tome, a kad moramo na wc promijeniti ih, šaptat ćemo i skrivati se kao da idemo opljačkati banku.
Na smanjenju stigme oko menstruacije radi Pantone, tvrtka uglavnom poznata po tome što svake godine izabere boju za onu iduću. Oni su, naime, u suradnji s tvrtkom Intimina, koja proizvodi menstrualne čašice, objavili potpuno novu boju koja se zove Period, crvena nijansa koja predstavlja "stabilan tok tijekom menstruacije".
"Ovo je aktivna i avanturistička nijansa crvene čiji je cilj osnažiti ljude koji menstruiraju da budu ponosni na sebe", rekla je dopredsjednica Pantone Instituta za boje Laurie Pressman, dok je globalna brend menadžerica Intimine Danela Žagar rekla kako žele "učiniti mjesečnice vidljivima, potičući pozitivan razgovor i normalizaciju menstruacije u našoj kulturi, društvu i u svakodnevnim životima".
Mnogi su pozdravili cilj, no našlo se i onih koji nisu baš zadovoljni. Osim činjenice da nema konkretnog cilja ove kampanje - dakle, ne skuplja se novac niti se donira nikakvoj organizaciji koja se, primjerice, bavi borbom protiv menstrualnog siromaštva - brojni su komentari kako menstruacija nikad nije bila baš te, "aktivne i avanturističke" crvene boje.