U posljednje vrijeme javlja se se više zaljubljenika u zelenilo i biljke, živuće dodatke našim interijerima i eksterijerima koji estetski djeluju na prostor, ali i na vlasnika pružajući nam svojevrsnu terapiju dok ih održavamo. Studio Botanike nastao je 2016. godine i kreativna je radionica ispunjena biljkama, teglama i ostalim predmetima koje biraju, nabavljaju ili izrađuju vlasnice i sestre Maja Francuz i Marina Francuz Gaćina.
"Istovremeno, radionica je i pick-up spot za naručene biljke u centru grada. U njoj kontroliramo cjelokupan proces – sami odabiremo samo najzdravije biljke, prihranjujemo ih i pripremamo za presadnju u tegle, terarije ili kokedame. Nakon presadnje, biljke pakiramo u ukrasne vreće od craft papira s čestitkom, uputama o održavanju i personaliziranom porukom u aranžman koji na poruku darivanja podsjeća dugi niz godina", govore nam vlasnice studija.
"Kroz naše osnovne djelatnosti (prodaja i najam biljaka, oblikovanje interijera privatnih i poslovnih prostora te uređenje privremenih prostora za vjenčanja, izložbe i ostalih evenata) uspjeli smo podići cjelokupno poslovanje i stvoriti prepoznatljiv brend isključivo pomoću društvenih mreža koje su zasigurno bile dovoljan kick-off u kombinaciji s nešto drugačijim pristupom radu, komunikaciji s kupcima te na kraju potpuno drugačijim cjelokupnim proizvodom od svega što se je 2016. nalazilo na tržištu", objašnjavaju Maja i Marina.
Njihov osnovni cilj stvaranje je prostora na koji će ljudi reagirati i razviti emocije, potaknuti ih da promišljaju o svijetu u kojem žive. Pogled na fotografije prostora koje krase njihove biljke potvrđuje sve navedeno. Žele da ljudi shvate da su biljke živi organizmi o kojima se se je prije svega potrebno informirati i adekvatno ih održavati kako bi mogli uživati u njihovom rastu, plodovima i mijenjanju kroz godišnja doba.
"Ako vas zanima kako privatno provodimo vrijeme - posijali smo puno jestivnih biljnih vrsta za ovu sezonu tako da se veselimo našem urbanom vrtu. Ostatak slobodnog vremena provodimo projektirajući neke nove obiteljske projekte, sanjajući o moru i prirodi, te s veseljem očekujemo neka buduća vremena ispunjena mnoštvom prilika za razvoj i usvajanje novih znanja i iskustava", komentiraju nam trenutnu stvarnost narušenu pojavom koronavirusa i nadodaju - zaključak svega je da stanje koronavirusa, potresa i svjetske krize zasigurno ne može zaustaviti kreativnost. Ono može jedino paralizirati strahom koji ne vodi nigdje, jer znamo da strah nimalo ne pomaže u preživljavanju.
"Pojedinačnom prodajom biljaka i tegli, kroz komunikaciju/edukaciju s klijentima u proteklim godinama, dobili smo mnoštvo preporuka i proširili poslovanje i na B2B tržište tako da trenutno osjetimo veliki zastoj upravo u tom dijelu poslovanja. Projekti opremanja poslovnih objekata kao što su restorani, prodajni i uslužni saloni, uredski prostori, te sve vrste evenata su ili otkazani ili odgođeni tako da se je sve usporilo, no dalo mjesta i vremena da malo predahnemo, odradimo poslove za koje inače nemamo vremena, proširimo naše prostorne kapacitete te se vratimo počecima iz 2016. kad smo puno više toga izrađivali sami. I dalje prodajemo biljke u svim njihovim formama i veličinama beskontaktnim preuzimanjem na adresi radionice ili dostavom, samo što su nam rokovi ipak nešto duži", govore sestre čiji su radovi dostupni preko društvenih mreža ili e-maila.
U prvih nekoliko dana činilo im se da će sve stati, no ljudi i dalje imaju rođendane, djeca se rađaju, a njihovi najmiliji ih žele barem na neki način razveseliti kad ne mogu biti s njima. Istovremeno, kako svi provode više vremena u vlastitim domovima, više nego ikad prije žele u njih unijeti mali isječak prirode.
Marina i Maja smatraju da će nam se životi nakon koronavirusa promijeniti, no i da će više no ikada naglasak biti na lokalnoj proizvodnji i podizanju svijesti potrošača o osnaživanju zajedničkog gospodarstva.
"Želimo promijeniti odnos ljudi prema prirodi i pokazati im najrazličitije mogućnosti suživota sa prirodom kako u unutarnjem tako Ii vanjskom prostoru, te im podnuditi novo shvaćanje životnog prostora kroz afirmaciju vlastitih balkona i stanova te javnih površina grada kao mjesta produkcije, a ne isključivo konzumacije. Nekima će to postati opipljiv znak životne filozofije dok će drugima biti način preživljavanja", govore vlasnice.
"Naša komunikacija je i dalje ostala ista – telefonski pozivi, odgovaranje na upite, priprema cjelokupnog paketa te trenutno beskonktno preuzimanje ili dostava", kažu nam, a ta komunikacijas klijenitma oduvijek im je bila važna, kako bi maksimalno educirali kupce o biljkama. Najviše ih vesele fotografije biljaka koje im nakon nekog vremena stižu u inbox.
Kako pomoći?
- Umjesto online shoppinga u stranim trgovinama, kupovinom podržite domaći dizajn - većina narudžbe prima preko društvenih mreža
- Razveselite dragu osobu poklonom iz izolacije - od odjevnog komada do dekoracije za dom ili nakita
- Domaće kreativce pronađite pod #ggzakreativce i #cantstopcreativity te ih preporučite svojim prijateljima.