Prije godinu dana prikazivanje novog filma kultnog američkog filmaša Wesa Andersona je odgođeno zbog loše epidemiološke situacije, a premijera nas sada očekuje vrlo brzo, na Filmskom festivalu u Cannesu zakazanom za srpanj ove godine. Ako ste obožavatelj Andersenove prepoznatljive estetike, pastelnih boja interijera, naglašenih kostima i nadrealizma, tada sigurno s nestrpljenjem očekujete film "The French Dispatch", priču o novinarima redakcije smještene u fiktivnom francuskom gradu u 20. stoljeću - navodno inspiriranu redakcijom slavnog New Yorkera.
Na lica koja dolaze kao stalna postava Wesovih filmova već smo naviknuli - Bill Murray, Owen Wilson, Saoirse Ronan, Adrien Brody, Tilda Swinton, Edward Nortona imaju uloge, no tu je i ostala plejada zvjezdanih lica, Frances McDormand, Lée Seydoux, Timothée Chalamet, Benicio del Toro, neki su od likova ovog filma koji vrvi zvijezdama filmske industrije.
Osim same kreme glumačke postave, očekujemo kao i uvijek savršene kadrove, fantastičnu scenografiju, apsurdne trenutke i zanimljive dijaloge protagonista, naravno, i odličnu kostimografiju. Za njih je zadužena četverostruka oskarovka Milena Canonero ("Grand Budapest Hotel"). Kostimi i boje u filmovima Wesa Andersona uvijek su popraćeni s velikim zanimanjem, osim simbolike, naravno, analiziramo ih i kao ikonske modne trenutke i inspiraciju kojoj se volimo vraćati. Zato, uoči premijere novog filma, prisjećamo se onih koje smo zapamtili i po važnim modnim trenutcima.
The Royal Tenenbaums (2001)
Prošlo je dvadeset godina od prikazivanja ovog filma koji je do danas postao jedan od najpopularnijih iz opusa Wesa Andersona. Boje ovdje igraju važnu ulogu, najčešće se spretno izmjenjuju žuta, crvena i smeđa i svaki od unikatnih modnih stilova likova ujedno reprezentira njihovo unutarnje stanje duha. U fokus dolazi Margot Tenenbaum koju je utjelovila Gwyneth Paltrow, melankolična, pomalo izgubljena djevojka koja kombinira bunde uz sportske haljinice dok iz naivnosti prelazi u odraslo stanje uma.
The life aquatic with Steve Zissou (2005)
Film iz 2005. godine na paleti boja se ističe po nebeski plavim tonovima, trenirkama i sportskim komadima iz sedamdesetih godina. Sve uz dodatak crvene, koja u filmovima redatelja najčešće dolazi kao simbol boli, a ta kapa jarke boje najzapaženija je dok je Bill Murray nosi uz smoking. Inače, crvena kapa je i posveta francuskom istraživaču mora Jacquesu Yvesu Cousteau.
The Darjeeling Limited (2007)
Anderson je najpoznatiji po izmjenjivanju pastelnih i jarkih boja, kako na kostimima tako i u interijeru, no u ovom filmu čest izbor su monokromatske kombinacije protagonista, poput bijele i crne, koja prati likove u trenutcima kada je riječ o smrti - naime, radnja prati tri emocionalno zakinuta brata koji kreću u potragu za majkom godinu dana nakon što im je preminuo otac. Scenografija pršti jakim bojama, a siva odijela potpisuje dizajner Marc Jacobs, tada kreativni direktor Louis Vuittona. Osim odijela, dizajnirao je i putne kovčege koji su također poslužili kao metafora.
Moonrise kingdom (2012)
Film iz 2012. godine donosi priču o ljubavi, a što se tiče mode, privlači nas onom iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, dodatno naglašenom i vibrantnom. Oxford cipele, dokoljenke, haljine A kroja i mnogo žute boje daju ovom filmu na šarmu.
The Grand Budapest Hotel (2014)
Zaradio je čak devet nominacija za Oscara i posljednji je igrani film redatelja, ujedno i jedan od najpoznatijih. Veteranka Milena Canonero bila je zadužena za kostime koji su inspirirani uniformama iz 30-ih godina prošlog stoljeća. Svaki od njih preslikava karakter lika, gospodin Gustave u ljubičastom primjerice je oličenje perfekcionizma, a kroz film se provlače i dizajnerski komadi poput Pradinih. Inače, ovaj film otvorio je vladavinu pastelno ružičaste boje koja inače nije bila toliko česta na ekranima, ali niti toliko popularna u pop-kulturi, dok nije postala sveprisutna kao millennial pink nijansa.