Interijeri u filmovima često igraju presudnu i vrlo važnu ulogu - mogu nam pokazati nečiji karakter, stanje svijesti ili samo biti estetski dodatak kojem ćemo se diviti i crpiti inspiraciju. Pronašli smo pet filmova koji će vas oduševiti ne samo radnjom i produkcijom, nego i sjajnim interijerima u kojima ćete poželjeti živjeti.
Parazit
Ovogodišnji pobjednik Oscara, južnokorejski "Parazit" sjajno dočarava klasne razlike prikazom dva dijametralno suprotna interijera; podrumskog stana obitelji Kim te luksuzne kuće slavnog arhitekta na brdu u kojoj žive njihovi poslodavci, obitelj Park.
Arhitekt Namgoong Hyeonja je izmišljen, a ultra moderna kuća plod je mašte i vještine glavnog producenta Leeja Ha-Juna: da bismo dobili dojam prostora izgrađeno je više setova za pojedine prostorije.
Call Me By Your Name
Talijanska kuća za odmor Elijeve obitelji natjerat će vas da zauvijek zaboravite minimalizam. Uređena je u mediteranskom stilu, s antikvitetima, umjetninama, policama prepunim knjiga i drvenim podovima te s puno prirodnog svjetla i raskošnim vrtom. Romantika je zajamčena.
Veliki Gatsby
Film Baza Luhrmanna osvojio je i Oscara za najbolji produkt dizajn, što uključuje i dizajn interijera na setu. Sva raskoš ludih 20-ih vidljiva je u ovom filmu, a svaka prostorija priča svoju jedinstvenu priču.
Tako je Daisyna dnevna soba prepuna svjetla, prozračnosti i ružičastih tonova, koji dočaravaju njezinu ženstvenost i krhkost, dok je Gatsbyjeva kuća prepuna golemih, praznih prostora i luksuznih komada, koji jasno daju do znanja koliko se on sam osjeća praznim. Ako volite stil dvadesetih godina prošlog stoljeća, "Veliki Gatsby" vam je ultimativni mood board.
A Single Man
Kad film režira dizajner Tom Ford, znate da će vam poslužiti kao inspiracija. Konkretno, staklena kuća George Falconera modernistički je san. Film je sniman u kalifornijskoj kući koju je projektirao John Lautner, a interijer se odlikuje čistim, jednostavnim linijama koje nadopunjuju uzorci na tapetama i namještaju. Potpuno drugačija je kuća Georgeove prijateljice Charly, koja je cijela u šarenim tapetama, stiliziranom namještaju i općenito - neredu. Cijeli je film posveta estetici 60-ih, a dizajn je gotovo jednako važan koliko i radnja.
Doručak kod Tiffanyja
Stan Holly Golightly u New Yorku možda nema puno namještaja, ali svaki komad tamo je sa svrhom te nam puno govori o njezinoj osobnosti. Ona je razigrana i neopterećena, ne želi se previše izložiti i izgleda kao da je tek doselila - ili da će uskoro odseliti.
Posebno je zanimljiva sofa, koja je zapravo tapecirana prepolovljena kada, stolić je kašeta, a po podu su naslagani koferi. Prava boho stilska lekcija.
The Grand Budapest Hotel
Ako vjerujete da je više - više, ovo je inspiracija za vas. Kao i svi filmovi Wesa Andersona, interijeri su fascinantni, prepuni vibrantnih boja i nevjerojatnih kombinacija uzoraka i tekstura.
Film čija je radnja smještena u izmišljenu istočnoeuropsku državu sniman je u prostoru nekadašnje art nouveau trgovačke kuće u Istočnoj Njemačkoj, a vjerojatno najimpresivniji je lobi hotela s grimiznim tepisima, mramornim stupovima i mjedenim lampama - inspiracija je posvuda!
2001: Odiseja u svemiru
Klasik Stanleya Kubricka remek djelo je kinematografije, ali može poslužiti i kao sjajna inspiracija za uređenje interijera. Modernizam u njemu ne izgleda nimalo zastarjelo, dapače, a kombiniranje s klasičnim stilom posebno je zanimljivo.
Kako je film sniman 1968. godine, posebno se ističu crvene Djinn stolice, koje je dizajnirao Oliver Mourgue. U šezdesetima bio je to futuristički dizajn, dok je danas klasičan slučaj retro dizajna.