Dok nema potrebe za šivanjem svečanih haljina, modne kuće okreću se proizvodnji zaštitnih maski za lice. Kako će izgledati tržište u narednih godinu dana još nije jasno, pa se ne zna niti za čim će vladati potražnja. U svakom slučaju, svi sada vide priliku u maskama za lice, a luksuzne modne kuće mogu si priuštiti visoku cijenu po kojoj će ih prodavati.
Zaštitne maske postale su jedan od glavnih predmeta koje moraju nositi svi, bez obzira na dob, spol i financijski status, pa je samo u travnju na web shopu Etsy zahvaljujući potražnji za maskama prodaja porasla dvostruko. Prije nego se pandemija Covid-19 proširila svijetom, zaštitne maske bile su uobičajene u Japanu i ostalim azijskim zemljama, nakon SARS virusa 2002. godine, kao i zbog visokog stupnja zagađenja zraka. Za njih maske, koje su ujedno i fashion statement, uobičajeni su trend koji se sada u par mjeseci proširio i na zapad. Naravno, maske su tu u prvom redu kako bismo zaštitili sebe i druge, a ne kako bismo ostavili fashion statement, ali postale su dio naše svakodnevice - u našoj zemlji obavezno ih je nositi u javnom prijevozu, pa nije neobično da raste potražnja za onima koje zadovoljavaju i estetski, ne samo funkcijom.
Tako je Virgil Abloh rasprodao svoju masku s logom brenda, koja je predstavljena 2019. za kolekciju jesen/zima, dok pandemiji još nije bilo naznaka. Cijena maske iznosila je 95 dolara i po analizi platforme Lyst, u prvom kvartalu ove godine bila je najtraženiji modni komad za muškarce. Rasprodana je i s eBaya, a cijena na tržištu skočila joj je do gotovo 1000 dolara. Da tržište za luksuzne zaštitne maske postoji, pokazuje i primjer Marine Serre čije su se maske iz kolekcije za proljeće/ljeto 2020. po cijeni od 200 dolara također odmah rasprodale. Marine Serre, Off-White ili Fendi modna su imena o kojima se priča, što im također ide u prilog pa nije iznenađenje da se u ovom trenutku njihove maske pronalaze kupce.
Neki su se susreli s kritikama i optužbama kako pokušavaju profitirati od svjetske zdravstvene krize, no s druge strane proizvodnja maski istovremeno postaje izvor prihoda za lokalne poduzetnike koji su se zbog lockdowna pronašli u financijskim problemima, a ujedno pridonose njihovom populariziranju - pamučna maska na licu bolja je od nikakve maske. Luksuzne kuće su dio ili čak i cijele prihode od prodaje odlučili donirati zdravstvenom sektoru (primjerice RE/DONE za svaku kupljenu donira pet maski).
Od desetak kuna pa do nekoliko stotina, onaj tko si može i želi priuštiti luksuznu masku, ujedno se s njom i modno izraziti, uložit će novac u predmet koji će vjerojatno u narednom vremenu ostati obavezni 'modni dodatak'. Kako na stranom tržištu, i naši kreativci izrađuju zaštitne maske, od Varteksa s pamučnim i dvoslojnim maskama, Zorana Aragovića, Galeba, Cahuna...Važno je da je kvalitetna, a kakav je dezen ili logo krasi dolazi na drugo mjesto.