Prve kolekcije novih kreativnih dizajnera u luksuznim modnim kućama uvijek se čekaju s nestrpljenjem i pitanjem u kojem će se smjeru okrenuti brend. Hoće li nadmašiti prethodnika ili će napraviti rizičan zaokret? Prije samo par mjeseci dizajnerica Gabriela Hearst stigla je na čelo francuske kuće Chloe i na Tjednu mode u Parizu predstavila je prvu kolekciju za brend koji je uvijek isticao bezbrižnost, ženstvenost i francusku ležernost. Treba napomenuti da je samo prije nekoliko tjedana Gabriela predstavila i kolekciju za svoj brend u New Yorku. Jedini zaokret koji je imala na umu je onaj ekološki.
Kao jedna od pionirki sustainable mode, njujorška dizajnerica podrijetlom iz Urugvaja potvrdila je da luksuzna industrija mode koja se temelji na konzumerizmu itekako može funkcionirati kao ekološki i socijalno osviješteni brend, i to će nastaviti tvrditi. Napravila je to ovom kolekcijom, prvom za Chloe i ukazala na smjer u kojem će se s francuskom kućom kretati. Za Hearst, osviještenost luksuzni brend mora podrazumijevati. U proizvodnji je potpuno je izbacila poliester i viskozu i zamijenila ih s recikliranim i već korištenim organskim materijalima, kašmirom i pletivima.
Kolekcija imena Afrodita posveta je grčkoj mitologiji, na što podsjećaju i ženstvene plisirane haljine, a posvetila je kolekciju i osnivačici brenda Gaby Aghion koja bi na 1. ožujka slavila stoti rođendan. Kao Gabriela (Gaby), osjeća veliku povezanost s osnivačicom kuće, obje su stigle u gradove mode kao doseljenice i kaže, uvijek cijeni tradiciju. Zato se vodi ključnim kodovima francuske kuće, uz slobodni duh koji simbolizira pončo iz kolekcije koji je patchwork tehnikom napravljen iz deadstock materijala. Estetika brenda Chloe i dalje je prisutna - jahački elementi, boemski štih, paleta boja i taj slobodnjački duh, sve uz novi zaokret, siluete prošlih vremena i detalje karakteristične za njujoršku dizajnericu.
Na modnoj pisti modeli su u kreacijama ispod ruke nosili novo izdanje Chloe Edith torbe, inače prve luksuzne torbe koju si je Gabriela kupila prije 16 godina, čime je pokazala da njezina ljubav prema francuskoj kući traje već dugo. Za ovu kolekciju dala im je novi život jer je riječ o second-hand torbama preuzetima iz privatnih arhiva te od preprodavača s eBaya. Upotpunjene su detaljima od recikliranog kašmira i žakarda.
"Smanjili smo količinu pamuka, koristimo tkanine koje nisu tretirane štetnim kemikalijama, 80 posto kašmira je reciklirano. Koristimo deadstock materijale iz skladišta i nabavljamo ih od dobavljača. Prije tri godine ne bismo mogli raditi na ovakav način jer ljudi nisu vezivali pojam deadstock i luksuz. Danas je to uobičajena praksa", komentirala je i ističe priliku za promjenom koju trenutno svi u industriji imaju, pitanje je samo žele li je prihvatiti jer je u luksuznoj modi profit stečena novitetima i dalje preča od odjeće koja nosi dugoročnu vrijednost.
Gabriela je dolaskom u brend napisala svoj prijedlog ekološke održivosti za Chloe na 92 stranice, a već je i ova kolekcija četiri puta osvještenija od prošlogodišnje. Osim ekološke, naglasak je i na socijalnoj osjetljivosti pa je u suradnji s neprofitnom organizacijom koja zbrinjava beskućnike Sheltersuit Foundation donirala ostatke materijala i ruksake i posebno je sretna jer svoje vrijednosti dijeli s Riccardom Bellinijem, direktorom kuće Chloe.
Hearst je nedavno komentirala kako će hedonistički luksuz nakon pandemije potpuno umrijeti te da se nada kako će ljudi napokon početi više cijeniti kvalitetu i vrijednost izrade odjeće. Sigurni smo da će ona svojim narednim kolekcijama nastaviti ukazivati na to, pa možda i neke od svojih kolega potaknuti na osvještenije modno djelovanje.