Talijani vole umjetnost. U Milanu, ekonomskom i kulturnom centru Italije, ona je dio njegovog identiteta. U gradu uvijek ima barem desetak izložbi koje vrijedi vidjeti, a tržište umjetnina je vrlo lukrativna grana gospodarstva koja nije stagnirala ni u doba pandemije. U takvom ozračju imati vlastiti izložbeni prostor postalo je stvar prestiža pa su mnogi industrijalci i poduzetnici u tu svrhu kupili i preuredili stara industrijska zdanja u kojima izlažu umjetnička djela. Među ostalima i Giorgio Armani, 87-godišnji talijanski dizajner i genijalni poslovni strateg čije bogatstvo iznosi 8,2 milijarde eura. On je od 2015. vlasnik izložbenog prostora Armani / Silos, zdanja od četiri i pol tisuće četvornih metara iz 50-ih godina prošlog stoljeća koje je bilo skladište žita. Kvart Tortona u kojem se nalazi danas je mondeno mjesto u kojem se održava milanski Tjedan mode, a tik je do kvarta Porta Genova s galerijama i poduzetničkim inkubatorima.
"Nazvao sam ga silosom jer se u njemu nekoć spremalo žito, materijal za život. A kao i hrana, i odjeća je potrebna kako bismo bili živi'', rekao je dizajner, koji se u Milano doselio iz Piacenze s 14 godina, kako bi školovanje nastavio u prirodoslovnomatematičkoj gimnaziji "Leonardo da Vinci". Milanezi se šale da je Giorgio Armani toliko tašt da je samome sebi otvorio muzej. Za razliku, naime, od kolegice Miuccie Prade koja u svom izložbenom prostoru Fondazione Prada organizira izložbe radova svjetskih umjetnika te izlaže djela iz vlastite kolekcije umjetnina, Armani je u svom silosu izložio izbor 400 odjevnih setova i 200 modnih dodataka iz svojih ready-to-wear kolekcija od 1980. do danas.
Njegovom radu su posvećene i povremene izložbe, a jedna takva je trenutačno u tijeku - "The way we are", postavljena u čast četrdesete obljetnice osnutka linije Emporio Armani. Dizajner ju je lansirao na tržište šest godina nakon prve, premium linije Giorgio Armani, a namjera mu je bila da kupcima ponudi cjenovno pristupačniju varijantu odjeće u svom stilu. Stoga ju je i nazvao ''emporio'', što na talijanskom znači tržni centar. Inovativna je bila i strategija oglašavanja koja je uključivala gigantske reklamne plakate na glavnoj milanskoj shopping zoni Broletto za koje su pozirale poznate manekenke, glumice i sportaši. Brend čiji je logo - minimalistički stilizirani orao raširenih krila - jedan od najprepoznatljivijih modnih simbola postao je pravi kulturni i sociološki fenomen, koji je prouzročio nastanak milanskog subkulturnog pokreta Paninaro, čiji su pripadnici obožavali dizajnerske proizvode casual stila - baš takve kakve je dizajner kreirao. Uspjeh ga je potaknuo da ponudu postupno proširi na dječju odjeću i modne dodatke, donje rublje, traperice, sunčane naočale, dioptrijske okvire i satove. Uz liniju Giorgio Armani, ova je jedina u grupaciji Armani za koju sam dizajnira (za razliku od Armani Exchangea i ostalih koje za kuću kreiraju drugi dizajneri), a kolekcije predstavlja u sklopu milanskog Tjedna mode.
To što se zbog pandemije karta za izložbu, koja je otvorena do 15. svibnja 2022., može rezervirati isključivo online u ponuđenim terminima te u crnom predvorju s osvijetljenim zidom na kojem je ispisan Manifest (ideja brenda), što se mora proći strogu kontrolu covid potvrde i mjerenje tjelesne temperature te obaveza nošenja maske samo pridonose osjećaju da ste stupili u hram. Crni zidovi s ekranima na kojima se vrte revije ili prikazuju fotografije iz mnogobrojnih kampanja majstorski postavljena rasvjeta te tradicionalna japanska glazba, koja se diskretno čuje u cijelom prostoru, posjetitelju nameću nenametljiv i ugodan osjećaj neporecive prisutnosti Njega... pa i one koji nisu modni vjernici obuzme strahopoštovanje pred Majstorom.
Na početku postava koji je osmislio - i opet - Giorgio Armani izloženi su muški i ženski modni dodaci tipični za brend, kao što su šeširi okruglog klobuka, mokasinke, minimalističke torbe geometrijskog oblika i velike sportske torbe u obliku valjka. Slijede primjerci muških i ženskih odjevnih setova nonšalantno elegantnog stila - uglavnom odijela, reprezentativnih za stil Emporio Armani: promišljeno su opuštenog i u osnovi jednostavnog kroja u kojem nije suvišan ni jedan rez niti šav. A koliko god suvremeno, štoviše, bezvremenski izgledala, prepoznaje se izvor nadahnuća za njihovo kreiranje, a to su radničke i uredske uniforme iz vremena Armanijeva djetinjstva. Dizajner im pristupa s poštovanjem, odajući počast ljudima koji su teškim i slabo plaćenim poslovima pridonijeli današnjem blagostanju Milana i koji su neizostavan dio njegove povijesti i identiteta. Osim krojem, ta počast se vidi i odabirom materijala u kojima se krije tajna Armanijeva talenta. U njegovoj interpretaciji isprani radnički plavi keper zamijenila je fina brušena koža vodenoplave nijanse, a grube vunene tkanine za odijela siromašnih uredskih činovnika meki štofovi od mohera i vune. No, istodobno je Armani i vrlo revolucionaran. Ono, naime, što upada u oči je istovjetnost dizajna za muškarce i žene. Ta odlika njegovih kreacija često izmakne pažnji jer su Armanijeve kreacije vrlo ženstvene; stoga su domišljato izložene jedne pokraj drugih. Jedna je prostorija rezervirana za sve naslovnice magazina Emporio Armani koji izlazi paralelno sa sezonskim kolekcijama, a jedna pak za muške gaće na konopcu za sušenje koji je razapet preko prostorije. Nimalo pretjerano, jer su gaće najprodavaniji artikl brenda, a njihovoj su popularnosti pridonijele i reklamne kampanje s obnaženim Davidom Beckhamom i Cristianom Ronaldom, ali i Kate Moss, jer je androgenost i ovdje bitna.
Posjetitelje u jednoj prostoriji dočekuje klupa na kojoj sjedi imaginarni par ikoničkog looka u namjerno klišeiziranom talijanskom stilu, a slijedi prostorija s primjercima odjeće nadahnute japanskom, indijskom i indijanskom kulturom. No, pravi spektakl posjetitelje čeka u posljednjoj prostoriji, s ogledalima na stropu i podu u kojima se umnožavaju izložene kreacije ležerno-sportskog stila, miješajući se s fotografijama s osvijetljenih zidova. Ovakva halucinogena, ona je protuteža razumu hladno sive prostorije s poslovnim lookovima na početku izložbe pa posjetitelj ostane impresioniran rasponom Armanijeva talenta.
Isti princip vlada na gornjim katovima s trajnim postavom iz kolekcija Giorgio Armani, podijeljenim u tri skupine: androgeno, etno i glamur. Razgledavanje počinje elegantnim poslovnim kombinacijama izloženima na lutkama oblikovanima po kreaciji, što samo dokazuje profinjenost stila i posvećenost detaljima. Odjevni setovi spojeni su u ženski i muški par ili grupu od tri modela po načelu sličnosti teksture materijala i forme, a ne po kronološkom redu, i taj princip vlada cijelim postavom jer mu je svrha pokazati bezvremenost dizajna i naprednost ideja. A među kreacijama se mogu vidjeti pleteni kombinezon, hudica u kombinaciji sa sakoom, blejzer od pamučnog makoa, oversized košulja od široko rebrastog samta... Komadi iz kolekcija prije dvadeset i više godina, a u kojima se možete pojaviti i danas i biti u trendu.
Lutke su razmještene po prostoriji u pozama koje, ovisno o kreaciji, imitiraju pokret, hod ili plesanje, dopuštajući posjetitelju da prošeće između njih, što pridonosi zaista posebnom doživljaju kreacija. Kako se nižu prostorije, tako odjeća postaje sve kolorističnija i raskošnija - tu su kreacije nadahnute tradicionalnim venecijanskim kostimima, odorom japanskih samuraja, kimonima, indijskim sarijima, kostimima otomanskih trbušnih plesačica, odjećom drevnih egipatskih faraona... Pravi krešendo boja, tekstura i oblika koji završava smirajem u obliku profinjenih večernjih haljina od raskošno vezenih materijala decentnih zlatnih i srebrnih nijansi, krojenih tako da odaju dojam kako klize oko tijela. Istinski religiozno iskustvo.