Održivost je definitivno jedan od pojmova koji je obilježio ovu godinu, barem ako pričamo o modi. Sve više brendova okreće se eco-friendly rješenjima, bilo da izbacuju prirodno krzno i kožu iz proizvodnje (Prada, Michael Kors, Gucci, Burberry, Versace, Armani, Hugo Boss...), imaju kolekcije koje se baziraju na novim konceptima posuđivanja ili recikliranja (Levi's u suradnji s Gannijem) ili imaju cijele kolekcije koje su potpuno ekološki održive (Guccijev Off The Grid). Modna se industrija počinje mijenjati, a bilo bi i vrijeme, s obzirom na to da je među najvećim zagađivačima na svijetu.
Kupci se sve više okreću eko brendovima, koji promišljaju o materijalima koje koriste i posljedicama koje oni imaju na okoliš. Jedan od novih brendova koji se pokazuje sve popularnijim je Allégorie, američki proizvođač torbi i dodataka. Njihovi ruksaci, ručne torbe i novčanici izgledaju kao da su kožni, ali su zapravo napravljeni od potpuno biljnih materijala, i to od manga, jabuka, kukuruza i kaktusa.
"Relativna je novost koristiti biljna i voćna vlakna u izradi torbi. Nekoliko smo godina po cijelom svijetu tražili najbolji mogući materijal. Pokušali smo s ananasom, gljivama, bananom i odradili nekoliko testiranja dok nismo došli do svoje formule", rekla je Heather Jiang, jedna od osnivačica brenda.
Voće nabavljaju u suradnji s manjim start-upovima, koji im nabavljaju neprodani mango iz supermarketa ili jabuke s farmi koje nisu dovoljno lijepe da se prodaju. Torbe se zatim izrađuju u New Yorku, a sve boje su također ekološke. Novčanici koštaju 198 dolara, držači za kartice 86 dolara, a torbe su od 238 do 325 dolara (najskuplji su ruksaci).
Allégorie još nije u potpunosti održiv od početka do kraja proizvodnje, no to im je cilj, a osim voćnih vlakana, koriste i reciklirana polimerska vlakna.
"Neki su nam kupci rekli kako određeni komadi miriše po mangu", rekla je Jiang, što je i više nego dobra preporuka za ovaj novi brend.