Nakon što je studirala modni dizajn na prestižnom London College of Fashion, Lana Puljić prije dvije godine predstavila je prvu samostalnu Lokomotiva kolekciju. Otad su njezini komadi neizbježni na svakoj trendseterici. Lepršavo i ženstveno ono je što pada na pamet kad vidite njezin dizajn, posebno haljine, koje su iznimno prepoznatljive.
"Vjerujem da je moja estetika odraz onog nečeg što ide iznutra, izraz je moje kreativnosti, a meni dolazi sasvim prirodno i spontano. To je neko moje viđenje lijepog, kakvo god to 'lijepo' bilo. Vjerujem da su me kroz život oblikovale razne osobe (pojedinci koji su imali veliki utjecaj na moje odrastanje) i brojni utjecaji izvana (pop kultura, glazba, umjetnost...) gotovo na nesvjesnoj razini. Mislim da smo svi malo poput spužvi koje upijaju 'inpute' oko sebe, procesuiraju ih gotovo nesvjesno, pa naposljetku kroz svoj kreativan izričaj zasigurno 'vrate nešto natrag'", kaže Lana. Ipak priznaje da joj je teško odrediti vlastiti dizajnerski "rukopis".
"Uvijek nekako najteže objektivno sagledati svoj vlastiti rad. Mogu samo navesti neki povratni feed back od ljudi koji su moji stalni klijenti. Većina ih uvijek spomene kako su iznimno zadovoljni razinom izrade mojih komada, pa i odabirom i kvalitetom samih materijala. Također mi se vrlo često javljaju pojedinci koji navode kako 'žele nešto drugačije' i jednostavno ne žele biti odjeveni kao velika većina", objašnjava.
Kad stvara kolekciju, prvenstveno to radi za sebe i to joj je jako važno, ali unatoč tome ne zaboravlja ni na praktičnost.
"Ovo je moj brend koji je odraz mene, on je medij kroz koji se kreativno izražavam i kako bih bila potpuno iskrena i autentična u tom izrazu smatram da kompromisima tu nema mjesta. Svaki svoj komad bih i osobno odjenula. Iako moram priznati da ipak s vremena na vrijeme pripazim na tu neku 'nosivost' pojedinog komada. Da nema tog faktora, mislim da bi sve što izađe iz moje radionice bilo ovo što je sad, ali na n-tu potenciju", kaže Lana.
Vidjela je kako stvari funkcioniraju vani, kad se usavršavala u Londonu, a sigurna je u svoju viziju čak i na nesigurnom hrvatskom tržištu.
"Smatram da nas držanje vizije čini autentičnim, prepoznatljivim i stvara ono što je svakom dizajneru najbitnije - stalnu klijentelu. Vjerujem da je dugoročno to najbolja strategija za uspjeh, pogotovo ako pričamo o nečem što nazivamo 'modnim dizajnom', a ne samo proizvodnjom i 'štancanjem' pomodnih komada. Mislim da se tako stvara taj već gore spomenuti 'dizajnerski rukopis', ono nešto što nas izdvaja iz mase i u konačnici i čini modnim dizajnerima", zaključuje.
Za svoj reprezentativni komad, Lana je izabrala jedan komad koji će prepoznati svi koji poznaju njezin rad, a oni koji to još nisu, znat će tko je autorica jedne od najpopularnijih haljina sa zagrebačkih ulica.
"Odabrala sam satensku haljinu, golih leđa, s bogatim elaboriranim volanom i satenskom mašnom kojom se haljina veže oko vrata. To je također haljina koju bih navela kao svoj apsolutni bestseller. S obzirom na to da pričamo o nekom 'prepoznatljivom' rukopisu, odlučila sam se za komad sam dizajnirala potpuno iskreno, u kojem nisam odstupala od nekih svojih estetskih načela. Puno žena je prepoznalo dizajn ove haljine i konstantno ga iznova traže, tako da se uvijek trudim imati taj model u ponudi.
Vrlo često mi potencijalne klijentice znaju 'upasti' s rečenicom: 'Ja bih onu haljinu s volanom i golim leđima' ili: 'Ja bih onu haljinu s mašnom na leđima.' Radila sam je u puno boja, pa i u ležernijoj ljetnoj varijanti u lanu, a izvrsno funkcionira u svim kombinacijama. Odlično je to što haljina 'trpi' i štiklu i tenisicu i zaista je komad koji je zapravo iznimno nosiv", kaže Lana.