ODLAZAK JEDNOG OD NAJPOZNATIJIH

Sergio Rossi: talijanski majstor luksuznih cipela

04. travanj 2020.
Fotografije: Profimedia

Napustio nas je talijanski majstor luksuznih cipela, Sergio Rossi. Posvećenost dizajnu i inovativnim modelima upisala ga je u modnu povijest. 

Legendarni dizajner luksuznih cipela, Sergio Rossi preminuo je u 85. godini od posljedica koronavirusa. Bio je hospitaliziran u bolnici u Ceseni na sjeveru Italije, a preminuo je u četvrtak navečer. Početkom ožujka Rossi je bolnici u Milanu donirao 100 tisuća eura kao pomoć u borbi protiv Covid-19 virusa.

Rođen 1935. godine u San Mauru u Italiji, Sergio Rossi je bio jedan od najpoznatijih dizajnera cipela 20. stoljeća. Izrađivao ih je za luksuzne brendove poput Guccija, Versacea i Azzedine Alaïa, a posao je učio od oca u 40-im i 50-im godinama prošlog stoljeća. Brend s vlastitim imenom predstavio je 1968., a 1999. njegov brend kupuje Gucci grupa, danas pod nazivom Kering. Svoje ime izgradio je u 7sedamdesetima i postao prepoznatljiv po sofisticiranom stilu i kvaliteti izrade.Od dječaka koji je na obali Jadranskog mora prodavao sandale s bratom, postao je ikona i jedan od pionira ovoga posla, čije cipele danas nose zvijezde poput Gwyneth Paltrow, Naomi Campbell, Madonne, Rihanne, Lupite Nyong’o... Njegov legendarni model platforma postao je poznat nakon filmskog klasika iz 1960., "La Dolce Vita", u kojemu ih nosi glumica Anita Ekberg. Tako pronalazi put do zvijezda s A-liste. 

Rossi je uvijek promišljao o dizajnu i obliku cipele, pa je 1966. predstavio modele inspirirane tradicionalnom seoskom obućom Slavena, opancima, poznate kao Opanca. Modeli su rađeni s niskom kitten petom i od kože te remenčićima sa strane. Inače, po ovom modelu cipela danas je poznat i njegov sin Gianvito Rossi, koji je svoj brend osnovao 2006. i kao i otac postao jedan od omiljenih dizajnera čije cipele nosi i Megahan Markle.

image
Model Rosie Assoulin iz nove kolekcije, 595 eura

No ono po čemu se Rossi isticao i čemu duguj uspjeh je osjećaj za suradnje s luksuznim brendovima i znanje da upravo u tome leži prava moć. Još u 70-ih pokreće suradnje s Laurom Biagiotti, Enricom Coverijem i Giannijem Versaceom, te izrađuje cipele za njihove ready-to-wear kolekcije. U 80-ima se udružuje i s Dolce&Gabbanom, njegovo ime se spominje u pravim krugovima, modnim magazinima i postaje prepoznatljivo, a takvo će ostati i nakon što nas je napustio.