Ova modna godina ostat će upamćena po nostalgiji - u tom tonu prošlo je proljeće i ljeto, a nostalgičnost, točnije opsesija početkom tisućljeća, kao i devedesetima, krojit će naše stilske kombinacije i u ostatku godine. Ako je suditi po modnim kolekcijama za jesen/zimu 2022. godine, ta nostalgičnost širi se i na ostale modne dekade poput osamdesetih, pa smo u kolekcijama imali priliku vidjeti suprotnosti, raznolikost i šarenilo. Dopamine dressing primjerice, nastavlja se ove jeseni - odjećom nastojimo popraviti raspoloženje i unijeti nešto kolorita u sivu svakodnevicu. A nakon velike dominacije mikro suknji, dizajneri su odlučili posvetiti pažnju i dužinama. Dakle, prevladavat će elegantne dužine u obliku satenskih ili pletenih haljina i suknji, kao i dugih hlača ravnih ili širokih nogavica. Naglasak je na volumenu, a modne kuće kao da nam sugeriraju da se prekrijemo i tako zaštitimo tijelo od vanjskih utjecaja. S druge strane, jedan od trendova odnosi se na transparentne materijale koji otkrivaju tijelo, tanke gotovo neprimjetne naramenice i krojeve koji komuniciraju novu ženstvenost - onu koja je nježna i istovremeno veoma osnažujuća i izazovna. Devedesete su u ovom slučaju velika inspiracija pa minimalizam ostaje dijelom modne scene. Kao jedan od najvećih trendova za jesen je moćna, gruba - koža, u svim izvedbama, najčešće crna pa koketira s bajkerskim trendom. Pripremite se na robusne kožne jakne - bajkerskog ili pilotskog stila, a ne zaboravimo niti na business chic 2.0. - čekaju nas odijela s cool predznakom, savršeni tailoring i dodaci poput kravate.
Your favourite CEO
Business wardrobe ove jeseni izgleda fantastično! Savršeno krojena odijela, strukirani sako koji ističe figuru, ili pak oversized modeli - ali i pencil suknje, karirani uzorak, kravate i klasične košulje - zapravo, pričamo o osnovama poslovne garderobe, no u novim kolekcijama podignuti su na novu stylish razinu.
Femininity 2.0
Slip haljine koje sežu do poda, tanke naramenice i providni materijali, zatim romantični volani koji koketiraju sa zavodljivim stilom, pastelne boje, uz one klasične poput crne i bijele... Predstavljene siluete grle tijelo i u svom minimalizmu pozivaju na dekadenciju i hedonizam. Saint Laurent, Bottega Veneta, Fendi, neki su od brendova čije modele favoriziramo.
Take cover
U smislu - zaštite glavu odvažnim pokrivalima, ali i ruke jer - operne rukavice dolaze u buntovnom izdanju i zadržavaju svoju dozu drame koje se podrazumijeva.
Size does matter
Ekstremno oversized kaputi i sakoi, dramatično velike jakne koje nas čuvaju od svih vremenskih i inih nepogoda. Nanushka je primjerice prezentirala jedan od najudobnijih jesenskih komada - kaput koji izgleda poput deke, Prada je apgrejdala klasičnu bomber jaknu, dok Alaia predlaže košulju u vidu voluminozne haljine.
Statement leather
Alexander McQueen, Chloe, Prada i mnogi drugi brendovi ove sezone nisu izbjegli crnu kožu, kao niti crnu boju. Robusno, statement, nođeno sa stavom - koža se ove sezone nosi u različitim estetikama - bajkerskoj, poslovnoj, ženstvenoj ili streetwear.
Extreme lenght
Dužina suknje, haljine ili hlača donosi dozu elegancije u jesensku garderobu, segmenta koji je izostao s pojavom Y2K trenda i mini suknji. Saint Laurent ima neke od najljepših večernjih primjeraka, dok Diesel predlaže ekstremne dužine i za dnevnu opciju. Trend koji se s lakoćom može ukomponirati u jesenski look, uz jedan odjevni komad ili uz spretno slojevito odijevanje.
All about colors
Boje koje smo nosili prethodnih tjedana nastavljaju se nositi i u jesenskoj sezoni, koja je najčešće prolazila u tonu zagasitih, tamnih nijansi poput sive, crne, smeđe... Dopustite si večernju haljinu u jarkoj boji, kaput za svakodnevni look, ili se od glave do pete - kako sugeriraju modne piste - odijenite u kolorit.
Ready for ballroom
Balske haljine zatvarale su mnoge kolekcije modnih brendova i tako nagovijestile povratak glamuru, sređivanju i "normalnosti". Također, donose potrebni eskapizam i uživanje u ljepoti mode.
Touch me gently
Više za promatranje, manje za dodirivanje, iako silne teksture u novim kolekcijama brendova jednostavno pozivaju na dodirivanje. I ovo je dio dopamine dressinga - tekstura odjeći daje novu dimenziju i pomoću primjerice resica čini je neodoljivo zabavnom.