Savršena sinergija

Mogu li glazbeni spotovi zamijeniti važnost modne piste?

12. studeni 2020.
Fotografija: Profimedia
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Modne kuće prepoznaju potencijal glazbenih spotova - njihov utjecaj na trendove nije novost, no sada predstavljaju savršeni način kojim nam se brendovi kroz pjesmu uvlače u dom.

Glazbeni spotovi su 'in'! Zamijenili su ono što modnom svijetu u ovoj godini nedostaje - modne piste. Brendovi se okreću novim načinima kako doseći do što više potencijalnih kupaca. "Glazbeni spotovi nova su modna pista", mišljenje je i suosnivača streetwear portala Highsnobiety, Jeffa Carvalha, a o utjecaju govore i konkretni brojevi. 

"Certified Lover Boy" kolekcija je Drakea i brenda Nike, a prije lansiranja iste svi ključni komadi viđeni su u njegovom spotu "Laugh Now Cry Later". Utjecaj glazbenika na modnu scenu nije novost, no u 2020. povezali su se dodatno kako bi se ispunila praznina koja je nastala zbog raznih igraničenja koja nam je donijela pandemija. Ekrani su veći dio 2020. bili jedini prozor u vanjski svijet, a koliko je to utjecalo na potrošače vidi se i kroz analizu platforme Lyst. Top s polumjesecima dizajnerice Marine Serre jedan je od najtraženijih komada posljednjih mjeseci, a nosila ga je Beyonce s plesačicama za vizualni album "Black Is King". Potražnja za kombinezonom nakon spota porasla je za 51 posto, a majica dizajnerice na drugom je mjestu najpoželjnijih modnih komada. Općenito je potražnja za njezinim brendom skočila za visokih 426 posto. 

Cardi B i Megan Thee Stallion spotom za pjesmu "WAP" uzrokovale su često pretraživanje pojma WAP, kao i potražnju za uzorkom leoparda, tigra i zmije - za čak 201 posto više, nakon što su životinjski uzorci bili zastupljeni u spotu. I Harry Styles jedan je od izvođača koji svakim spotom naglasak stavi na modnu priču - "Watermelon Sugar" potaknuo je na pretraživanje za cvjetnom košuljom do tada ne toliko poznatog modnog brenda Bode.

Za određene brendove pojavljivanje u spotu zaista može napraviti veliki zaokret u poslovanju i preko noći ih staviti na modni radar. Nostalgični spot Harryja Stylesa pogledan je više od 145 milijuna puta - njegov doseg je neupitan, pa ne iznenađuje što se i modne kuće sve više zanimaju za ovakav način prezentacije i suradnje s izvođačima. 

Dobar način promidžbe, jer mnogi obožavatelji nakon što vide izvođača u određenom komadu žele imati isti - vole njihov stilski izričaj ili se žele na bilo kojoj razini povezati s njima, pa barem i preko cvjetne košulje. Dua Lipa čiji je album ove godine jedno od boljih pop ostvarenja, također pažnju pridodaje garderobi i daje joj kontekst i život - u svim segmentima je spot puno efektivniji način prezentacije od klasičnog modnog showa. Za neke, čini se, način kojeg će se držati i nakon pandemije.