U Stuttgart je otišla trbuhom za kruhom, a sada uči svoje sugrađane da hrana može biti i lijepa i ukusna. Pritom nam sretno javlja da je zapravo neprestano u gužvi jer njeni kremasti cupcakesi, koje peče svježe svako jutro u šest slasnih kombinacija okusa, idu kao ludi. Do ovog trenutka došla je predanim radom, uvjerena da će jednog dana imati nešto svoje. No, da ste je prije deset godina pitali što planira, ne bi vam znala točno reći čime će se baviti, kao ni da će svoju sreću potražiti izvan granica Hrvatske. I to ni manje ni više nego u Stuttgartu, njemačkom gradiću savezne pokrajine Baden-Württemberg.
- U Hrvatskoj sam radila u jednom poduzeću koje se bavilo turizmom gdje sam bila zadužena za njemačko tržište pa sam prošla i vidjela gotovo sve veće njemačke gradove. U Stuttgartu sam imala prijatelje iz Varaždina koji su mi ga ipak malo bolje pokazali. To je relativno mali grad, manji od Zagreba i nekako više familijarni od neke metropole, a svega je osam sati vožnje od Zagreba - objašnjava Tihana kako je baš taj njemački gradić postao kulisa za njene kulinarske avanture. - Budući da je 2015. ukinuta radna dozvola za Hrvate, a ja sam odmah imala posao, nije bilo dvojbe - selimo u Stuttgart. Čim sam došla, počela sam raditi u jednom lijepom restoranu s dobrim chefom koji me motivirao da napravim nešto svoje. Krajem 2018. restoran se zatvorio i to je bio taj trenutak. Shvatila sam da imam mogućnost, nešto love i dobru priliku - ističe.
Naravno, kao što to često biva, nije sve teklo glatko, a mit o njemačkoj učinkovitosti pokazao se kao upravo to - samo mit. - Već smo prošlo ljeto htjeli otvoriti, no birokracija, koja nije ništa manje komplicirana nego u Hrvatskoj, nas je spriječila. Trebala mi je godina dana da dobijem dozvolu. Imala sam opciju ili sjediti doma i čekati ili napraviti brend prije nego otvorimo. Društvena sam i aktivna osoba pa je kroz neka poznanstva do mene došao i prvi dućan kojem smo počeli dostavljati cupcakese. Počela sam graditi Instagram profil i publiku. Svi kafići u koje sam vozila svoje cupcakese su prvi kontaktirali mene, prepoznali su da si možemo međusobno pomoći. S jedne strane imala sam posla, a s druge strane stvarao se hype jer nismo izbacivali tisuću cupcakesa dnevno, već smo ih razvozili tri puta tjedno pa kad bi se rasprodali, ne bi ih bilo do iduće dostave - opisuje Tihana kako je stekla prave obožavatelje njenih sočnih i lijepih cupcakesa.
- Dolaze nam gosti koji su naše deserte probali negdje drugdje. Jako mi puno ljudi koji nam danas dođu u kafić kaže da povezuju brend i sa mnom kao osobom. Oni koji me prate na mrežama prošli su sa mnom i tužne stvari kada nismo mogli dobiti dozvolu i tim se više vesele što smo otvorili - ponosna je, a ima i dobar razlog za to, budući da je stuttgartska zajednica prepoznala kvalitetu njenog rada i jednostavno se navukla na sjajan okus njenih kolača.
- Jedna je žena u istom danu čak tri puta došla po cupcakese jer je bila oduševljena njihovim okusom. Na kraju me zvala da joj idući dan ostavim po jedan od svih šest vrsta - prepričala nam je Tihana, i sama iznenađena podrškom koju su malim dućanima i kafićima pružili građani Stuttgarta. S oprezom, ali bez uzmaka. - Nikad ne znaš u kojem smjeru će sve krenuti i kako će te prihvatiti. U posljednje dvije godine otkako radim na svom projektu, a kako sam krenula upoznavati ljude, shvatila sam da iza svih tih kreativnih stvari koje su se pokrenule u Stuttgartu uvijek stoji barem jedna osoba koja je na neki način povezana s Balkanom. Čim postoji neki odmak u ideji, nešto pomaknuto, uvijek je tu prisutna osoba koja je ili rodbinskim ili bračnim vezama s Balkana, a Nijemci srećom to dobro prihvaćaju - kaže.
Svoj uspjeh još uvijek promatra s dozom rezerviranosti, iako je zapravo puno rada uložila kako bi uopće došla do točke otvaranja kafića Cupcakes & Bagels. Ulaz u gastro scenu bio joj je njen blog Just Cake the Cupcake koji je ove godine navršio 11 godina postojanja. - Nedavno sam baš gledala slike s druženja s kolegicama blogericama održanog prije sedam-osam godina. Počele smo raditi blogove iz hobija, a velikoj većini mojih blogera prijatelja taj je hobi prerastao u posao. Radili smo nešto na što su ljudi isprva gledali s podsmijehom, a danas su to punopravni poslovi i prave karijere. Da nisam počela pisati blog, ne bih sada bila tu gdje jesam. Nije mi bilo toliko teško izgraditi novi brend jer sam desetak godina radila na onom prvom - Just Cake the Cupcake. U zadnjih par tjedana imam osjećaj punog kruga i jako sam sretna zbog toga. Blogove smo počeli pisati 2009., kada nitko nije znao što će s tim biti. Danas izgleda kao da je puno lakše započeti blog, ali je tržište toliko zasićeno da se teško istaknuti. Nas nije bilo toliko puno pa je bilo lakše izgraditi se - uvjerena je Tihana, kojoj često stižu poruke od mlađih kolega u kojima je pitaju za savjet kako započeti blog i od njega izraditi punokrvni brend, na što ni sama ne zna što bi im rekla: - Nema jednostavnog odgovora, danas je to biznis u koji treba uložiti puno vremena i truda, puno kreativne energije za izradu recepata, videa i drugog sadržaja. Za blogere se kaže da su medijska agencija u malom jer ono što u agenciji radi šestero ljudi, bloger radi sve sam - govori nam uz smijeh, zahvalna svom blogu što danas ima priliku peći cupcakese svaki dan i njima veseliti druge, pa makar to bilo u dalekom Stuttgartu.