U teoriji, svi znamo da iza većine naizgled savršenih slika na Instagramu stoji u najmanju ruku beskonačan broj re-takeova, odnosno da jedna objavljena fotka znači tridesetak ili više obrisanih. Po lijepu sliku na atraktivnoj lokaciji ide se i u pet ujutro, a riječ "spontano" je uslijed silnih trendova zauvijek promijenila svoje značenje. U moru opsesija nad perfekcionizmom i savršenim životima, iskrsnula je BeReal aplikacija - osmišljena s ciljem da svoje korisnike podsjeti na to što je uopće stvarnost, i da nas potakne na to da preispitamo svoju predodžbu o njoj.
Aplikacija se temelji na slikama i funkcionira slično kao Snapchat. Međutim, razlikuje ih jedna ključna opcija (odnosno manjak iste): fotografije se ne mogu uređivati. U nekom nasumično odabranom trenutku u danu aplikacija korisnika podsjeti na to da je vrijeme da podijeli s prijateljima mjesto i situaciju u kojoj se nalazi - tada morate brzinski okinuti fotku prednjom i stražnjom kamerom, a ukoliko to pokušate učiniti nekoliko puta s ciljem da dobijete bolji kut ili kadar, aplikacija će obavijestiti druge korisnike da objava nije realna. Pritom vam timer odbrojava dvije minute unutar koje fotografije moraju biti uslikane i objavljene.
Kao i na Snapchatu, korisniku stiže obavijest ukoliko netko screenshota njegovu fotografiju, a na postavkama se može namjestiti hoće li objavljene slike biti dostupne i vidljive svima ili samo kontaktima. Aplikacija je opisana kao "nov i jedinstven način da otkrijete tko su vaši prijatelji zapravo, u svom svakodnevnom životu". Za korištenje je potrebno nešto hrabrosti i samopouzdanja, spremnosti na to da se vidi i bude viđenim - u pravom svjetlu. Uz to, opis aplikacije na App Storeu uključuje i beskrupuloznu poruku: "S BeReal-om neće postati slavni. Ako želite biti influenceri, ostanite na TikToku i Instagramu."
BeReal je namijenjen pretežito mladima, i kao takav teži podsjetiti ljude na ono što su zaboravili ili potisnuli: kako izgleda, i treba izgledati pravi, svakodnevni život, bez uljepšavanja i idealiziranja. Autor ideje je Alexis Barreyat, fransucki poduzetnik, a aplikacija u ovom trenutku broji nešto manje od 7 milijuna korisnika.