‘Kreativnost je esencijalna‘

Kako izgleda umjetnost u supermarketu

20. travanj 2021.
Fotografije: AFP

Deset mladih umjetnika postavilo je svoje radove u sklopu londonskog muzeja, no na nešto drugačiji način.

Pod motom "Kreativnost je ključna" u londonskom Muzeju dizajna u srijedu će se otvoriti jedinstvena izložba. Pod vodstvom dizajnerice Camille Walale, deset je mladih umjetnika osmislilo ambalaže svakodnevnih proizvoda koji su izloženi u pop-up Supermarketu - a dostupni su i za kupnju. Svaki je umjetnik ili umjetnica dizajnirao predmet koji se i inače može pronaći u trgovini mješovitom robom; riža, čaj, role wc papira, umak za tjesteninu, konzerva graha, zobena kaša, deterdžent za posuđe, boce džina i tonika, naljepnice za voće i povrće, vrećica za kruh. Prodajući esencijalne proizvode, umjetnici žele podsjetiti da je i kreativnost ključna u društvu. 

image
Camille Walala osmislila je projekt te dizajnirala interijer Supermarketa

Osim Walale, koja je osmislila projekt u suradnji s muzejem, sudjelovali su Charlotte Edey, Holly Warburton, Isadora Lima, Jess Warby, Joey Yu, Katherine Plumb, Katie Kimmel, Kentaro Okawara i Michaela Yearwood-Dan.

Iako su kulturne ustanove u Ujedinjenom Kraljevstvu zatvorene, supermarketu je dozvoljeno otvaranje. U toj je državi tri mjeseca, sve do 12. travnja, ekonomija bila zatvorena, a radili su samo supermarketi, odnosno esencijalni poslovi. Muzeji i druge kulturne institucije trebali bi se otvoriti najranije 17. svibnja. 

image
Michaela Yearwood-Dan dizajnirala je role wc-papira
image
Konzerve graha dizajnirao je japanski umjetnik Kentaro Okawara
image
Brend džina Bombay Sapphire pokrovitelj je izložbe, a novi dizajn boce osmislio je Ruff Mercy

"Protekla je godina bila zaista teška za umjetnike koji nisu mogli raditi, surađivati ni izlagati svoje radove. Ovo je sjajan način da podržite Muzej dizajna, ali i deset genijalnih mladih umjetnika koji su kroz projekt dobili novu platformu", rekla je Walala. 

Sav prihod od prodanih proizvoda ići će u muzejski Fond za nadolazeće dizajnere. 

"Muzeji, galerije i druge kulturne institucije jako su pogođene pandemijom. Ovo je prilika da se ljudi vrate uživanju u kulturnim sadržajima sigurno i kreativno. Ova je instalacija i prilika da promislimo o tome što kupujemo, tko od toga zarađuje te što smatramo esencijalnim", rekao je direktor muzeja Tim Marlow.

image
Katherine Plumb kreirala je limenku čaja
image
Zobena kaša u izvedbi britanske umjetnice Amy Worrall

Supermarket će biti otvoren pet dana, a moći ćete kupovati i online. Cijene nisu napuhane, nego su slične onima u stvarnim trgovinama. Tako konzerva graha košta 70 penija, riža dvije funte, a boca džina 28 funti.