U prvih nekoliko mjeseci nakon što je nastupila pandemija koronavirusa, a s njom i lockdown, naše potrošačke navike i zahtjevi gotovo su se preko noći promijenili. I prije su nam životi bili podijeljeni na virtualni i stvarni, a nakon pandemije ono virtualno postalo je gotovo pa naš jedini prozor u svijet. Online konzumiramo informacije, zabavne sadržaje, gledamo predstave i slušamo koncerte, shoppingiramo. Dok online shopping danas zaista više nije novost već uobičajeni način kupovanja uz paralelno gledanje serije, kupci od brendova sada očekuju nadogradnju tog iskustva. Sve smo dublje uvučeni u virtualni svijet kroz inovacije koje su luksuzne kozmetičke i modne kuće, kako bi zadržale pažnju konzumenta, bile primorane predstaviti.
Brendirana virtualna iskustva za vrijeme pandemije postala su način na koji će se brend dodatno povezati sa svojim korisnicima i popuniti prazninu zbog zatvorenih fizičkih trgovina. U veljači talijanski brend Valentino poželio je svima dobrodošlicu u virtualnu 3D vilu inspiriranu kućom kreativnog direktora Pierpaola Picciolija. Britanski Burberry napravio je online repliku svoje flagship trgovine u Tokiju, Dolce & Gabbana i Charlotte Tilbury korisnicima su priuštili AG iskustvo (tehnologija proširene stvarnosti), a brendovi poput Balenciage i Louisa Vuittona otišli su korak dalje i okušali se s vlastitim videoigrama kao futurističkim načinom na koji kupci mogu razgledati i kupiti njihove nove kolekcije. Dok na ovom polju dominiraju modne kuće koje s oprezom, ali i velikim zanimanjem istražuju mogućnosti virtualnih svjetova, skincare brend SK-II, koji je u vlasništvu grupacije P&G, predstavio je novi brendirani virtualni svijet u kojem njegovi kupci mogu bezbrižno uživati iz vlastitog doma. Njihov metaverse, nastao u sklopu globalne platforme za internetske igre Roblox, zove se SK-II City, inspiriran je videoigrom SimCity te je baziran u Tokiju pa korisnici mogu vidjeti kultna obilježja grada kao što je planina Fuji ili fascinantni Tokyo Tower. Posjetiteljima je na raspolaganju i kino u kojem se prikazuju kratki filmovi iz SK-II produkcije, a mogu zaviriti i iza scene na snimanje njihovih kampanja. S ostalim posjetiteljima za sada se ne može komunicirati, ali je zato razvijen Yumi, AI virtualni asistent koji je na raspolaganju za čavrljanje od 0 do 24.
Slični virtualni asistenti već su dio nekih proširenih stvarnosti - svoju asistenticu ima Gucci koja omogućuje personalizirano i samo vama podređeno iskustvo kupovanja. Ovaj trenutno najpopularniji modni brend na svijetu uvelike se okreće virtualnim svjetovima i mladim generacijama. Nakon SK-II Cityja, na Robloxu je predstavljen virtualni Gucci Garden koji, kao i onaj u stvarnosti, prezentira tematske interijere posvećene nasljeđu i kodovima talijanske kuće Gucci, a posjetitelji mogu isprobati i kupiti digitalne komade. Inače, platforma Roblox pokrenuta je 2004. i pruža razna virtualna iskustva, najčešće videoigre, te nudi mogućnost kupovine digitalnih komada odjeće i sve je zanimljivija vanjskim suradnicima poput Guccija, što ne iznenađuje - Roblox motivira posjetitelje virtualnog svijeta da u 'digitalnog sebe' ulažu jednako kao u stvarnosti. Predviđa se da će ove godine njegov profit doseći 500 milijuna dolara.
Novim virtualnim iskustvima i brendiranim svjetovima veliki igrači pokušavaju zadržati pažnju kupaca i ostati aktualni u izazovnim vremenima, u kojima su suočeni s velikim gubicima. Zanimljive su i zabavne inovacije, targetiraju mlade generacije, ali su i pogled u budućnost. Ipak, upitno je u kolikoj bi se mjeri taj svijet razvio da nas nije pogodila pandemija koronavirusa. Virtualna prostranstva, koliko god da su primamljiva, tjeraju nas na razmišljanje i postavljaju pitanje što će luksuzni lifestyle podrazumijevati u (bliskoj) budućnosti. Hoće li zaista postati dostupan baš svima? I, možemo li zamisliti da je ovo naš jedini način interakcije i shoppinga? Svakako je riječ o novim personaliziranim iskustvima lifestyle užitaka, mode i ljepote, no neće se svi složiti da bi se brendovi trebali potpuno okrenuti u ovom smjeru. I dalje je prisutan generacijski jaz između onih koji vole tradicionalne načine shoppinga i mladih generacija koje su odrasle s mobitelom u ruci. Generacija koja je odrasla na "brzom sadržaju" jednako brzo dođe i do zasićenja. Treba imati na umu i činjenicu da ćemo u postpandemijskom okruženju rado izaći iz domova i vratiti se klasičnim načinima kupovanja i upoznavanja sa svijetom oko sebe. Dok su vrata metaversea već širom otvorena, brendovi sada moraju pronaći pravu kombinaciju stvarnosti i virtualnog svijeta. A uspjeh ovakvih novih svjetova će garantirati i kvaliteta i raznolikost sadržaja. Ako već provodimo vrijeme u virtualnom, neka ono bude edukativno, zanimljivo i korisno za obje strane, jer znatiželja će nas sigurno povući u nove i neistražene prostore virtualnosti.
Više modnih tema, editorijala, beauty savjeta i komentara te zanimljivih intervjua pronađite u ljetnom broju magazina Gloria Glam. Ne propustite na dar i učinkovitu masku za lice La PIEL LAB.