Analiza trendova

Luksuzne modne dodatke zamijenile su Birkenstock natikače

04. kolovoz 2020.
Fotografije: Getty Images/Imaxtree/Profimedia

Po izvješću platforme Lyst koja se bavi analizom trendova najtraženiji modni komadi su unisex i udobni - na popisu se ne nalaze luksuzni modni dodaci već komadi koje su popularizirali neki drugi kanali. Bez modnih blogerica, urednica i influncerica koje se prešetavaju na tjednima mode, luksuzni komadi samostalno nisu pronašli put do publike, kao što je to bio slučaj prije pandemije koronavirusa.

Nije pletena Loewe basket torba, niti stylish Cult Gaia pletena haljina - najpopularniji modni komad u posljednja tri mjeseca su unisex natikače brenda Birkenstock. Udobna obuća koja nikada nije ciljala na status fashion komada (barem ne do 2019. godine) trenutno je najtraženiji modni predmet koji je iza sebe ostavio spomenutu torbu i haljinu, ali i druge komade kao The Frankie Shop majicu s naglašenim ramenima i puf haljinu high street brenda H&M.

Zanimljivo, na Lystovom popisu top 10 najtraženijih modnih predmeta ne nalaze se modni dodaci globalno popularne Bottega Venete, niti mini torbica Jacquemusa kao ni ostali skupocijeni komadi luksuznih brendova. S popisa popularnih ženskih komada je izostao i Gucci, a Prada se našla na šestom mjestu, doduše sa sportskom odjećom - kratkim hlačicama. Na desetom mjestu nalazi se Nike s mini suknjom teniskog stila. Inače, Nike se u ovom kvartalu istaknuo kao najpopularniji brend, maknuvši s trona Off-White. 

Drugi najtraženiji modni komad je - maska za lice, ona dizajnerska, s potpisom Marine Serre. Zatim slijedi Loewe torba od rafije, pa još jedan "karantenski komad" - sportski Calvin Klein grudnjak. Cult Gaia Serita haljina koja duguje popularnost 'it' djevojkama poput Rosie Huntington-Whiteley našla se na petom mjestu, a valja spomenuti i zlatne hoop naušnice Missoma x Lucy Williams, koje su se našle na popisu. 

image
Marine Serre zaštitna maska za lice drugi je najtraženiji ženski modni komad

Zbog čega su Birkenstock natikače toliko popularne i zašto im je potražnja u tri mjeseca porasla za 225 posto? Dijelom zbog karantene i shopping navikama koje je izolacija oblikovala, no u prilog im idu i suradnje s velikim modnim imenima. Povijest obuće njemačkog dizajna duga je više od 250 godina, no u posljednje vrijeme Birkenstock traži svoj put prema modnoj sferi. Posljednja od suradnji koja je naišla na odobravanje i celebrity društva je ona s brendom Proenza Schouler. Kendall Jenner, Gigi Hadid, Leonardo DiCaprio i Usher nalaze se među obožavateljima koji su si priuštili jedan par pa se o suradnji ubrzo počelo sve više "šuškati". 

image
Birkenstock x Proenza Schouler Arizona natikače (330 eura)

Najpopularniji muški modni predmet je maska za lice, ona brenda luksuznog streetweara Off-White. Na drugom mjestu - Brunello Cucinelli, talijanski brend luksuzne obuće čije natikače neodoljivo podsjećaju na klasični Birkenstock model. Popis najpopularnijih muških odjevnih komada najbolji je pokazatelj utjecaja društvenih mreža, u prvom redu Tik Toka, ali i globalnog lockdowna na aktualne trendove. Fokus je na obući - tri para tenisica i jedne Alexander McQueen čizme nalaze se na popisu. Tu je i JW Anderson patchwork kardigan o kojem smo već pisali. Zahvaljujući Tik Tok izazovu kardigan je postao viralan i rasprodan. Balenciaga zlatna ogrlica pronašla se na popisu zahvaljujući uspješnici "Normal People" i glavnom liku koji je zlatnu ogrlicu učinio muškim modnim dodatkom 2020. godine.

image
Daisy Edgar-Jones i Paul Mescal u seriji 'Normal People'

Robusne tenisice ove francuske modne kuće ovaj put su izostale s popisa najpoželjnijih. Trendove kroje društvene mreže, dokumentarci i serije koje smo gledali za vrijeme izolacije - Balenciaga tenisice zamijenile su Nike Air Jordan 4 retro flyknit tenisice, popularne nakon što je na Netflixu izašao dokumentarac o velikanu Michaelu Jordanu.