Vratimo se deset godina u prošlost - počinje era fashion blogova, priča se o Tumblru i jednim kontroverznim cipelama - Jeffrey Campbell Lita platformama. Glomazne su, izgledaju teško s tom debelom drvenom potpeticom i velikom platformom, a žele ih imati svi, pa o njima maštam i ja dok s frendicom iz širokog spektra modela biram onaj u kojem bih željela pokušati hodati.
Jeffrey Campbell Lita gležnjače bile su 'it' cipele 2010. godine - pojavile su se u ljeto i sada slave deset godina postojanja. Pale su u zaborav, no nesumnjivo su obilježile jedno modno razdoblje. Danas imamo daddy sandale, ružne tenisice i Uggsice kao pojam ružne obuće, a tada su to bile Lita gležnjače. Po cijeni od 160 dolara, odnosno oko tisuću kuna željeli su ih svi, a nosile su ih Demi Lovato, Ashley Tisdale, Jessica Alba, Lindsay Lohan ih je nosila na Coachella festival, čak je i David Hasselhoff viđen u paru Lita gležnjača. Kako su se ove ružne cipele proslavile?
Dizajn nije bio inovativan, platforme su na modnoj sceni već desetljećima, a konkretna silueta inspirirana je modelom Dungeon čizmica dizajnerice Natache Marro, koje su predstavljene na modnoj pisti 2009. godine. Jeffrey Campbell voljeli su svi zbog prilagodljivosti, nosili su ih predstavnici svih modnih stilova i postojale su jedne za svaku subkulturu. Samo do 2013. godine brend je u ponudi imao 164 drugačije boje i 65 različitih izdanja - koža, čipka, brokat, vinil, šljokice, baršun, neonske boje, američka zastava ili zvijezde, šiljci za gotičare, uzorak leoparda ili zmijske kože... Postojale su Lita gležnjače za svaki stil i stanje uma. A na sve su se i kombinirale, bilo da je to tipična kombinacija tajica visokog struka i cozy pletiva, skinny traperice, mini skejterske suknje ili duga haljina.
Osim onih koji su ih obožavali i po internetu tražili inspiraciju kako ih nositi, s druge strane nalaze se oni koji su ih prezirali i smatrali da s radi o najružnijim cipelama. U jednom od članaka dobile su tu titulu uz opis "izgledaju kao da na stopalu nosiš slona". No, kao i danas, kritike ne utječu na pad popularnosti "ružnih" komada, dapače, oni postaju sve traženiji, sve dok ne dođu neke nove "ružne cipele". Ipak, modna nostalgija i davno zaboravljeni trendovi (japanke na potpeticu?) popularniji su no ikad. Lita gležnjače i dalje možete kupiti na službenoj stranici brenda, a prodaju se i na stranicama poput eBaya i ostalim vintage online adresama. Spremni za renesansu najružnijih gležnjača?