‘Tiha‘ umjesto ‘glasne‘ odjeće

Promjene na modnoj sceni: kakva je budućnost streetweara

18. svibanj 2020.
Fotografije: Imaxtree/Getty Images

Vrijeme ‘glasne‘ odjeće i streetweara kakvog smo poznavali ostaje u dekadi iza nas, a potaknuti pandemijom koronavirusa, kupci biraju novu estetiku.

U novom desetljeću čiji je početak obilježila pandemija koronavirusa, na modnu scenu ponovno nastupa minimalizam koji neće zaobići niti streetwear trend. Iako je Virgil Abloh krajem 2019. godine rekao da će ulična moda izumrijeti, streetwear će i dalje ostati prisutan na modnoj sceni, no pod utjecajem globalne krize i novih navika kupaca, osobito onih koji pripadaju u novu generaciju konzumenata, nameću se neka nova pravila.

Istraživanje koje je provela stranica Highsnobiety već u prvim mjesecima 2020. godine pokazuje nove navike kupaca koji se okreću mantri "kupuj manje, kupuj bolje", što pokazuje i kvartalno istraživanje platforme Lyst. Nove esencijalne stvari postale su udobne trenirke, oversized hoodice i basic t-shirt majice. Po spomenutom istraživanju, kupci postaju imuni na hype, pa logoi i neonske boje postaju manje cool, dok u fokus dolazi bezvremenska odjeća i basic komadi.

image
Street style u New Yorku

Nakon ere maksimalizma, istaknutih logoa modnih brendova i upečatljive odjeće, ponovno se vraćamo suptilnim komadima, minimalizmu i osnovama, odnosno "tihom streetwearu". Nakon što je nastupila karantena izazvana pandemijom, 33 posto ispitanika smatra chunky tenisice manje privlačnima nego prije nekoliko mjeseci. Za razliku od prije pola godine, kupci smatraju važnijom kvalitetu, bezvremensku siluetu i modnu održivost, a poraslo je i zanimanje za estetikom minimalizma.

image
Kanye West i Yeezy kolekcija

Ispod streetweara kakvog smo poznavali do sada, upečatljive odjeće s koje vrište natpisi, nalazi se spomenuti silent streetwear. Kada se ogoli do esencijalnog, ostaje način izrade, kvaliteta i suptilni detalji koji razlikuju jedan brend od drugoga. Oni koji su žudjeli za istaknutim logoima sada su ih prerasli i traže nove kvalitetne komade koji će ih zadovoljiti.

Silent streetwear brendovi poput Yeezyja, WTAPS-a ili Reigning Champa nisu novost. Oni su već neko vrijeme izvor ovakve estetike, a sada kako raste zanimanje za takvim stilom, ovi brendovi diktirat će nove trendove na sceni. Kako će ulična odjeća postajati suptilnija, lakše će se uklapati i u visoku modu, a granica između ova dva svijeta postajat će sve manje vidljiva. Onaj "glasni" streetwear neće nestati i dalje će imati svoje poklonike, no nova generacija kupaca sve će više posezati za basic komadima, pa će minimalna estetika biti sve prisutnija.