Nevidljivi prestiž

Što je tihi luksuz i tko pripada u krug odabranih?

15. siječanj 2022.

Fotografija: Profimedia

Logomanija ima svoj trenutak na mainstream sceni, no u krugu čiji član ne može biti svatko na snazi je pritajena luksuzna moda.

Izvještaji trendova predlažu logomaniju, od suptilnog isticanja loga pa do ekstremnih slučajeva odjeće i modnih dodataka koji su prekriveni imenom ili prepoznatljivim znakom određene luksuzne kuće. Kolekcije Balmaina ili Louis Vuitton dobar su primjer na modnoj pisti, u praksi je to Cardi B koja nosi logo Diora od glave do pete, a dječja kolica pored nje prekrivena su imenom Dior. Versace se vratio korijenima i ako je vidite, teško je zamijeniti Versace haljinu za neki drugi brend.

Pisali smo već o logomaniji koja je sveprisutna na tržištu luksuzne mode, no neki brendovi visoke mode osigurali su ponudu i za elitnu klijentelu koja nije sklona ovom trendu već traži kvalitetne i svakodnevne odjevne komade vrhunske izrade koja na ne odaje dojam da je riječ o nekom od poznatih brendova. Coded luxury ili tihi luksuz jednako je popularan i tražen, sam što o njemu znamo puno manje jer je rezerviran samo za određenu skupinu klijenata.

image

Fotografija: IMAXtree

Bottega Veneta je krajem 2021. godine izbacila kolekciju koja je većini prošla ispod radara, imena Bottega for Bottegas, a u kojoj pažnju sa svojim 'it' komada poput Cassette ili Jodie torbice skreću na zanatske vještine i lokalne talijanske proizvođače. U vrijeme pandemije na ovaj način su pružili podršku malim obrtnicima, ali i poslali poruku dijelu klijenata da osim popularnih i trendi komada kojima se brend pozicionirao na globalnu modnu scenu, i dalje proizvode svakodnevnu modu tihog luksuza koja je posvećena kvalitetnoj izradi i pripada u elitni krug brendova kao što su Loro Piana, Brunello Cucinelli i The Row. Povezuje ih suptilnost, staple i bazični komadi - t-shirt, dolčevite, puloveri, sakoi, ali namijenjeni za one koji imaju debeli bankovni račun. 

image

Kolekcija modne kuće Loro Piana
Fotografija: IMAXtree

Do nedavno, za takve brendove niste mogli ni saznati osim ako niste dio kluba koji su može priuštiti ove brendove. Najbolji primjer s malih ekrana je obitelj Roy iz serije Succession koja je sklona pritajenom luksuzu. Sportske kape, prošiveni prsluci i pamučne majice izgledaju kao da dolaze iz ponude primjerice Uniqloa ili Arketa, no ako Kendall Roy nosi t-shirt ili klasičnu kožnu jaknu, to je sgurno Maison Margiela ili Loro Piana. Takve komade nose bogataši koji se druže s onima istog statusa - nije im važno što prosječni kupac neće prepoznati da nose luksuzno ime, oni koji trebaju znati - će znati. Igra s pokazivanjem moći i statusa tu je na višoj razini od one gdje ćete nositi primjerice remen s Gucci logom.

image

Coded luxury je prisutan u seriji 'Succession'
Fotografija: Profimedia

Tržište tihog luksuza neko vrijeme bilo je zatvoreno za široku javnost, no prirodna znatiželja uz veću dostupnost informacija danas nam omogućujemo da provirimo u ovaj većini nedostižni svijet i iako znamo da ne možemo biti njegovim dijelom, zadovoljni smo ako poput voajera možemo zaviriti u njihov balončić luksuza. Tržište nudi za svakoga nešto, a luksuzne modne kuće žele pokriti svaki profil kupaca - ako želite da ostali znaju da nosite Hermès , uložit ćete u komade s istaknutim slovom H. U suprotnom, brend nudi i sasvim obične pulovere čija cijena iznosi tisuću ili više dolara i za takve komade sigurno postoje klijenti. Istome se okreće i Bottega Veneta čija se povijest zasniva na posvećenosti izrade i suptilnom luksuzu - njihovi trendi komadi i dalje ostaju dio ponude, zajedno s if-you-know-you-know luksuznim komadima i klijentima kojima poručuju da nisu zaboravili na njihove potrebe.