Pravila nema

Što rade pčele na Instagram feedu luksuznog modnog brenda?

19. svibanj 2021.
Fotografija: Instagram/ Chloe

Ističu se modni brendovi čiji Instagram profil ne biste povezali s modom - ima li to smisla?

Sa službenog Instagram profila modne kuće Chloe prije nekoliko dana nestale su sve prijašnje objave, što je 9,5 milijuna pratitelja ostavilo s upitnicima iznad glave (i u komentarima). Još veće iznenađenje izazvale su nove fotografije na feedu koje su se s modnog diskursa prebacile na onaj inspiriran prirodom. Životinje, pčele, biljke i ostala vegetacija trenutno čine feed modne kuće Chloe, koju je preuzela kreativna direktorica Gabriela Hearst. Naime, dizajnerica želi ukazati na činjenicu da bez prirode ne bi postojala niti moda. Bez pčela, ne bi imali torbice i haljine.

"Umirujuće je i liječi. Mislim da radimo nešto za što sam mislila da na društvenim mrežama nikada nećemo moći. Za oči su ovakve fotografije odmor, dok usput zajedno sudjelujemo na putovanju shvaćanja otkuda stvari uopće nastaju. Vidjet ćete na feedu i haljine i torbe, no one ne bi postojale bez prirode", komentirala je novi potez na društvenim mrežama dizajnerica i jedna od pionirki održive mode. 

Za Gabrielu Hearst fotografije prirode djeluju terapeutski, za neke od pratitelja su neke fotke bile šokantne i odvratne, što dovoljno govori o našem odnosu prema prirodi. A poanta svega danas je da na društvenim mrežama za luksuzne brendove više nema pravila. Daniel Lee početkom je godine izbrisao službeni profila brenda Bottega Veneta, bez ikakvog objašnjenja. I Anthony Vaccarello je svojevremeno obrisao cijeli feed na Instagramu Saint Laurenta, nakon što je zamijenio Hedija Slimanea. Instagram profili modnih brendova su platforma putem koje dizajneri pratiteljima šalju svoju viziju svijeta, estetiku koju cijene i određenu poruku, onu ekološku u slučaju Gabriele Hearst. Kao što je nedavno pisao Business of Fashion, Instagram se nije razvio u mrežu preko koje modne kuće prodaju svoje kolekcije i vjerojatno to nikada neće ni postati. I njujorški brend The Row također je jedan od Instagram profila koji ne objavljuje odjeću, već se na feedu najčešće nalaze umjetnine, arhitektura i tek poneki modni look.

Logika nalaže da ako vam se sviđa estetika i inspiracija koju modni brend nudi i bez konkretnih lookova s piste, sviđat će vam se i njihova odjeća. Drugačiji i osobniji pristup društvenim mrežama stvara dodatnu povezanost koju brendovi putem Instagrama grade s pratiteljima i izdvajaju se tako od ostalih koji objavljuju tek suhoparne lookove s modne piste. Pozdravaljamo zato faunu i floru na Instagramu brenda Chloe.