Potvrda velikog zaokreta

Talijanski modni brend od sada igra po svom: ‘Raspored revija nema veze sa stvarnošću‘

25. svibanj 2020.
Fotografije: IMAXtree

Talijanska modna kuća Gucci, koja je u vlasništvu modnog konglomerata Kering, najavila je da se više neće držati svima dobro poznatog modnog kalendara i krenula stopama francuskog brenda Saint Laurent, koji se za sličan potez odlučio prije gotovo mjesec dana.

"Napustit ću već istrošeni ritual sezonskih predstavljanja i revija te pronaći novi način koji mi je bliži za predstavljanje novih kolekcija", objasnio je kreativni direktor brenda Alessandro Michele te otkrio kako će se odsada predstavljanja kolekcija, odnosno, kako je on napisao "poglavlja nove priče", odvijati samo dvaput godišnje.

"Bit će to neregularna, radosna i potpuno oslobođena poglavlja koja će u potpunosti pomiješati pravila i rodove, hraniti se novim prostorima, jezičnim kodovima i komunikacijskim platformama," dodao je Alessandro Michele koji je sve te tradicionalne modne showove (cruise, pre-fall, spring/summer, fall/winter) proglasio zastarjelim riječima koje su izgubile na značenju te odvojenim od života kakav ih je stvorio, izgubile su vezu sa stvarnošću.

image
Alessandro Michele na posljednjoj modnoj reviji 

Odluka koja dolazi iz Guccija dodaje veliku težinu na stalno rastući broj velikih i malih brendova koji traže značajne promjene u tradicionalnom sustavu modne industrije u razvijanju, predstavljanju, lansiranju i snižavanju kolekcija.

Ranije u svibnju je grupa modnih brendova, predvođena belgijskim dizajnerom Dries van Notenom objavila pismo u kojem pozivaju na promjene u vremenu lasniranja kolekcija i sniženja. Pred kraj travnja je Saint Laurent, brend koji je također u vlasništvu Keringa, najavio da će preskočiti Tjedan mode u Parizu u rujnu ove godine te preoblikovati svoj raspored po pitanju predstavljanja kolekcija, a njihov plan bi se trebao potpuno razlikovati od onog modnog kalendara na koji su svi navikli.

⇒ Plan za spas mode: dizajneri pozivaju na promjene koje će transformirati industriju

Sve te promjene, iako je potreba za njima već bila najavljivana, potaknute su pandemijom koja je jednostavno natjerala modnu industriju na radikalan zaokret. Za sada se to najviše vidi u snimanju kampanja, lansiranju novih kolekcija i njihovom predstavljanju. S obzirom na mjere socijalnog distanciranja, tjedni mode u Londonu, Milanu i Parizu već su najavili da će se za idući event odvijati potpuno digitalno.