Morana Krklec

‘Volim svoj posao bez obzira na sve izazove, u svaki šav ušijem i dio sebe‘

04. kolovoz 2020.
Fotografije: Sara B. Moritz 

Tko su dizajneri koji se ne opterećuju komercijalnim komadima, nego se, u izazovnim vremenima i tržištu kao što je hrvatsko, drže svoje vizije? Izdvojili smo individualce čiji je modni izričaj jedinstven i prepoznatljiv. Danas predstavljamo Moranu Krklec i njezin brend MO Design, a ostale kreativce možete potražiti u novom broju magazina Gloria Glam.

Gotovo cijelo desetljeće Morana Krklec stvara svoj prepoznatljivi dizajn u Zagrebu te osvaja brojne nagrade, a već četiri godine njezin showroom i atelje u Ilici mjesto je gdje osmišlja i izlaže svoje komade. Kaže kako je svoj stil i estetiku razvijala kroz godine, i to spontano. 

"Kada se sjetim samih početaka ne bih znala koji trenutak ili osobu izdvojiti koji su me inspirirali, nemam neki triger koji se dogodio da sam u tom trenutku osjetila iskru i rekla: 'E, time ću se baviti, i to upravo na ovaj način.' Od malih nogu sam pokazivala izuzetan interes za umjetnost, uvijek preferirala kreativno izražavanje, tako da je sve nekako bilo dio odrastanja, logičan slijed događaja, odgovor na sve ono što su i roditelji, obitelj, tete u vrtiću ulagali u mene. Kasnije sam samostalnim istraživanjem otkrivala smjerove dizajna, zaljubila se u japanske modne dizajnere, bavila se njima i u diplomskom radu, tako da je to svakako bio jedan od kanala koji su utjecali na kasnije rafiniranje mog stila", kaže Morana.

Kad biste njezin dizajn opisivali, vjerojatno biste rekli - crna boja i skulpturalne forme. 

"Prihvaćam tu definiciju, a možda bih još dodala igranje akcentima na leđima. Izuzetno volim čiste prednje plohe, a igrati se s pozadinom, tu si dati kreativnu slobodu, istraživati mogućnosti komunikacije tkanine i tijela", ističe Morana. 

Upravo ta igra na umu joj je dok osmišljava nove kolekcije, a o tome tko će nositi njezine komade ne razmišlja. 

"Kada stvaram, zamišljam pokret tkanine, kakvu formu će model sam po sebi imati. Život dajem isključivo tom odjevnom predmetu, osoba koja će ga kasnije nositi samo će nadograditi tu kreativnost svojom osobnošću, karakterom, načinom na koji će ga nositi", kaže. 

O opstanku na hrvatskom tržištu, koje zna biti teško jer je maleno i ima drugih problema, Morana kaže kako je često izazovno. 

"Mislim da uvelike ovisi koji stil odaberete kao svoju nišu. Ovo gdje sam se ja pronašla nije najkomercijalniji spektar modnog dizajna, tako da vrlo često cijela priča zna biti vrlo izazovna. Bez obzira na to volim svoj posao, u svaki šav ušijem i dio sebe, a to svakako ne bih mogla da radim nešto što je dijametralno suprotno mojoj osobnosti i stilu", kaže.

Kaže kako je, na pitanje koji komad bi najbolje predstavio njezin dizajn, odmah pomislila na baloner, a nakon malo premišljanja ipak se vratila na njega. 

"To je jedan stariji model, ali meni jako drag. Iako je iz kolekcije jesen/zima 2013, i dalje smatram da je vrlo primamljiv i izuzetno nosiv, ničim ne odaje da ga je pregazilo vrijeme. S druge strane, iako je model koji je nastao u ranijim danima razvoja mog branda, i dalje savršeno oslikava moj stil i smjer, pa je tako dokaz da sam itekako ostala dosljedna sebi, svojoj estetici i da ni u jednom trenutku kroz profesionalno odrastanje nisam pogriješila put kojim putujem."