Kopiranje ili prenošenje vlastitog dizajna?

WTF?! Vetements protiv Balenciage, odnosno brat protiv brata

09. rujan 2020.
Fotografija: Profimedia 

Kada je Demna Gvasalia napustio Vetements, svoj vlastiti brend koji je pokrenuo s bratom, nitko nije slutio da će doći do proizvanja oko kopiranja dizajna i da će se naći brat protiv brata u modnoj industriji.

Iako je Demna Gvasalia već više puta bio na meti zbog kopiranja dizajna, ovog puta je - na čelu modne kuće Balenciaga - kopirao svoj vlastiti brend (i dizajn) koji je napustio prošle godine. Ili barem tako tvrde iz Vetementsa. 

Vetements je modni brend koji je dramatično razbudio modni svijet kada je stigao na scenu 2014. godine, čiji je kreativni direktor bio Demna Gvasalia, a CEO njegov brat Guram Gvasalia. Lani, nakon pet godina uspješnog proboja na modnoj sceni, Demna Gvasalia je odlučio kako će se u potpunosti posvetiti modnoj kući Balenciaga, čiji je kreativni direktor bio od 2015. godine. Ipak, sudeći po nedavnoj objavi na Instagramu, njegov bivši brend ima malih problema s radovima koje trenutačno predstavlja. Vetements je tako objavio fotografiju vlastitog dizajna majice i one španjolske luksuzne kuće i malo je reći da su vrlo slične. 

Vetementsova verzija majice ima najljepnicu "Hello my name is CAPITALISM" i dolazi u kolekciji za proljeće/ljeto 2020, dok ona od Balenciage ima naljepnicu s Demninim imenom. Doduše, nije da se radi o nekom revolucionarnom dizajnu, osobito jer je brend Fuct još 1994. godine predstavio komade na sličnu foru. Ipak, na prvi pogled izgleda da su krenuli u modni rat - brat protiv brata, a možda nas iznenade i otkrije se da se radi samo o dobrom marketinškom triku i privlačenju pozornosti. Naposljetku, i jedna i druga su Demnin dizajn.